بررسی آزمون نوشته پایانی مرکز آموزش زبان و معارف اسلامی
(ندگان)پدیدآور
طالعی, محمد حسینابراهیمی, مجتبینوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
آزمون هــای زبانــی، اهــداف گوناگونــی را دنبــال می کننــد. میــزان موفقیــت زبــان آمــوزان و روش هــای آموزشــی غالبــا بــه کمــک آزمون هــای گوناگــون در طــول دوره آمــوزش زبــان و آزمون هـای بعـد از پایـان دوره صـورت می پذیـرد. مراکـز آمـوزش زبـان جامعـه المصطفـی دورۀ آموزشـی زبـان فارسـی خـود را در قالـب شـش کتـاب و هـر کتـاب در متوسـط زمانـی یـک مـاه درسـی برگـزار می کننـد و ارزیابی هـای آموزشـی مختلفـی را نسـبت بـه مهارت هـای گوناگـون انجـام می دهنـد. یکـی از آزمون هایـی کـه بـر اسـاس برخـی روش هـا بـرای سـنجش موفقیـت در مهارت هـای زبانـی انجـام می شـود، نوشـتۀ پایانـی اسـت کـه مرکـز آمـوزش زبـان و معـارف المصطفـی پـس از اتمـام دوره آموزشـی خـود، آن را برگـزار می کنـد. در ایـن نوشـته بـه بررسـی اشــکالات و ایــرادات ایــن آزمــون می پردازیــم. بررســی ها نشــان می دهــد کــه اشــکالات متعـددی بـه ایـن آزمـون وارد اسـت کـه مهمتریـن آنهـا عـدم جامعیـت آزمـون در سـنجش میزانمهارت هـای چهارگانـه، عـدم تطبیـق شـکل سـاختاری نوشـته بـا اهـداف آن، روش ناصحیـح برگــزاری آزمــون و ســرفصل های غیــر مرتبــط بــا مهارت هــای چهارگانــه می باشــد.
کلید واژگان
آزموننوشته پایانی
مهارت های زبانی
روش های آموزش مهارت
روش های آزمون
شماره نشریه
11تاریخ نشر
2021-02-191399-12-01
ناشر
جامعه المصطفی العالمیهسازمان پدید آورنده
کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فارسی مدرس مرکز آموزش زبان و معارف اسلامی جامعه المصطفیجامعه المصطفی( ص ) العالمیه




