| dc.contributor.author | میرزایی حصاریان, محمد باقر | fa_IR | 
| dc.date.accessioned | 1401-07-03T16:27:47Z | fa_IR | 
| dc.date.accessioned | 2022-09-25T16:27:47Z |  | 
| dc.date.available | 1401-07-03T16:27:47Z | fa_IR | 
| dc.date.available | 2022-09-25T16:27:47Z |  | 
| dc.date.issued | 2022-09-23 | en_US | 
| dc.date.issued | 1401-07-01 | fa_IR | 
| dc.date.submitted | 2022-05-28 | en_US | 
| dc.date.submitted | 1401-03-07 | fa_IR | 
| dc.identifier.citation | میرزایی حصاریان, محمد باقر. (1401). واکاوی دستوری نوشتار فارسیآموزان چینی سطح فرامیانی(B2) تحلیلی بر پایه دستور مقوله و میزان. مطالعات آموزش زبان فارسی, 7(12) | fa_IR | 
| dc.identifier.issn | 2538-6042 |  | 
| dc.identifier.uri | http://maz.journals.miu.ac.ir/article_7093.html |  | 
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/930877 |  | 
| dc.description.abstract | یکی از گامهای اساسی و ضروری در آموزش زبان فارسی به غیرفارسی زبانان(آزفا) جمعآوری و ثبت دادههای خام زبانی و تهیه پیکره زبانی فارسیآموزان غیرایرانی و توصیف دادههای آن با استفاده از نظریههای زبان شناسی است. پژوهش حاضر با هدف برداشتن گامی کوچک درراستای ایجاد پیکره تولیدی فارسیآموزان غیرایرانی و نیز آشنایی بیشتر با ویژگیهای دستوری نوشتار فارسیآموزان انجام شده است. پرسش اصلی ویژگی ساختمان دستوری نوشتار فارسیآموزان چینی سطح فرامیانی(B2) است. پرسش فرعی میزان کارآمدی دستور مقوله و میزان در توصیف ساختمان دستوری زبان میانی فارسیآموزان است. پژوهش از نوع توصیفی - تحلیلی است و با استفاده از پیکرهای زبانی برگرفته از آزمون نگارش پایان دوره تکمیلی 36 فارسی آموز مرکز آموزش زبان فارسی دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره)، برپایه نظریه زبانی مقوله و میزان انجام شده است. یافتهها نشان داده ساختار جمله در نوشتار فارسیآموزان چینی غالباً از نوع هستهای، مرتبهبندی شده و مهین است ولی بندهای وابسته و واژگونمرتبه هم در نوشتهها دیده میشوند. از یافتههای دیگر آن است که به طور میانگین گروه فعلی هر جمله دارای مشخصاتی همچون خودایستای شخصی، معلوم و مثبت است و از گروه فعلی خودایستای غیرشخصی و جهت مجهول تقریباً خبری نیست. مشخصه بارز گروه اسمی نیز بدون وابسته و تک وابسته بودن آن است؛ ولی گروه قیدی تقریباً به نسبت یکسان از نوع باعلامت و بدون علامت است. پژوهش همچنین کارایی دستور مقوله و میزان در توصیف دقیق نوشتار فارسیآموزان چینی را تایید کرده است. | fa_IR | 
| dc.language | فارسی |  | 
| dc.language.iso | fa_IR |  | 
| dc.publisher | جامعه المصطفی العالمیه | fa_IR | 
| dc.relation.ispartof | مطالعات آموزش زبان فارسی | fa_IR | 
| dc.subject | دستور | fa_IR | 
| dc.subject | مقوله و میزان | fa_IR | 
| dc.subject | نوشتار | fa_IR | 
| dc.subject | فارسیآموز چینی | fa_IR | 
| dc.subject | سطح فرامیانی | fa_IR | 
| dc.title | واکاوی دستوری نوشتار فارسیآموزان چینی سطح فرامیانی(B2) تحلیلی بر پایه دستور مقوله و میزان | fa_IR | 
| dc.type | Text | en_US | 
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR | 
| dc.contributor.department | گروه آموزش زبان فارسی به غیرفارسی زبانان، دانشکده ادبیات و علوم انسانی، دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) | fa_IR | 
| dc.citation.volume | 7 |  | 
| dc.citation.issue | 12 |  |