نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorمیرزایی حصاریان, محمد باقرfa_IR
dc.date.accessioned1401-07-03T16:27:47Zfa_IR
dc.date.accessioned2022-09-25T16:27:47Z
dc.date.available1401-07-03T16:27:47Zfa_IR
dc.date.available2022-09-25T16:27:47Z
dc.date.issued2022-09-23en_US
dc.date.issued1401-07-01fa_IR
dc.date.submitted2022-05-28en_US
dc.date.submitted1401-03-07fa_IR
dc.identifier.citationمیرزایی حصاریان, محمد باقر. (1401). واکاوی دستوری نوشتار فارسی‌آموزان چینی سطح فرامیانی(B2) تحلیلی بر پایه دستور مقوله و میزان. مطالعات آموزش زبان فارسی, 7(12)fa_IR
dc.identifier.issn2538-6042
dc.identifier.urihttp://maz.journals.miu.ac.ir/article_7093.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/930877
dc.description.abstractیکی از گام‌های اساسی و ضروری در آموزش زبان فارسی به غیرفارسی زبانان(آزفا) جمع‌آوری و ثبت داده‌های خام زبانی و تهیه پیکره زبانی فارسی‌آموزان غیرایرانی و توصیف داده‌های آن با استفاده از نظریه‌های زبان شناسی است. پژوهش حاضر با هدف برداشتن گامی کوچک درراستای ایجاد پیکره تولیدی فارسی‌آموزان غیرایرانی و نیز آشنایی بیشتر با ویژگی‌های دستوری نوشتار فارسی‌آموزان انجام شده‌ است. پرسش‌ اصلی ویژگی ساختمان دستوری نوشتار فارسی‌آموزان چینی سطح فرامیانی(B2) است. پرسش فرعی میزان کارآمدی دستور مقوله و میزان در توصیف ساختمان دستوری زبان میانی فارسی‌آموزان است. پژوهش از نوع توصیفی - تحلیلی است و با استفاده از پیکره‌ای زبانی برگرفته از آزمون نگارش پایان دوره تکمیلی 36 فارسی آموز مرکز آموزش زبان فارسی دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره)، برپایه نظریه زبانی مقوله و میزان انجام شده است. یافته‌ها نشان داده ساختار جمله در نوشتار فارسی‌آموزان چینی غالباً از نوع هسته‌ای، مرتبه‌بندی شده و مهین است ولی بندهای وابسته و واژگون‌مرتبه هم در نوشته‌ها دیده می‌شوند. از یافته‌های دیگر آن است که به طور میانگین گروه فعلی هر جمله دارای مشخصاتی همچون خودایستای شخصی، معلوم و مثبت است و از گروه فعلی خودایستای غیرشخصی و جهت مجهول تقریباً خبری نیست. مشخصه بارز گروه اسمی نیز بدون وابسته و تک وابسته بودن آن است؛ ولی گروه قیدی تقریباً به نسبت یکسان از نوع باعلامت و بدون علامت است. پژوهش همچنین کارایی دستور مقوله و میزان در توصیف دقیق نوشتار فارسی‌آموزان چینی را تایید کرده است.fa_IR
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherجامعه المصطفی العالمیهfa_IR
dc.relation.ispartofمطالعات آموزش زبان فارسیfa_IR
dc.subjectدستورfa_IR
dc.subjectمقوله و میزانfa_IR
dc.subjectنوشتارfa_IR
dc.subjectفارسی‌آموز چینیfa_IR
dc.subjectسطح فرامیانیfa_IR
dc.titleواکاوی دستوری نوشتار فارسی‌آموزان چینی سطح فرامیانی(B2) تحلیلی بر پایه دستور مقوله و میزانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentگروه آموزش زبان فارسی به غیرفارسی زبانان، دانشکده ادبیات و علوم انسانی، دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره)fa_IR
dc.citation.volume7
dc.citation.issue12


فایل‌های این مورد

فایل‌هااندازهقالبمشاهده

فایلی با این مورد مرتبط نشده است.

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد