• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • تحقیقات بازاریابی نوین
    • دوره 11, شماره 4
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • تحقیقات بازاریابی نوین
    • دوره 11, شماره 4
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    رشد و موفقیت کسب‌وکارهای اینترنتی پویا

    (ندگان)پدیدآور
    مروتی شریف آبادی, علیدهقان منشادی, ساجده
    Thumbnail
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    به‌دلیل مزایای فراوانی که کسب‌وکارهای اینترنتی برای اقتصاد، مشتریان و جوامع دارند، راه‌اندازی کسب‌وکارهای اینترنتی و تداوم آنها، همـواره یکی از مسائل مهم برای کارآفرینان بوده است. هدف این پژوهش، شناسایی عوامل مؤثر بر رشد و موفقیت کسب‌وکارهای اینترنتی است. بدین‌منظور، با استفاده از روش پویایی سیستم، عوامل اصلی مؤثر بر رشد یک فروشگاه اینترنتی پوشاک[1]، شناسایی و روابط آنها به‌شکل نمودار علت‌ومعلولی مشخص شد. درنهایت، با استفاده از نمودار علت‌ومعلولی و با استناد به نظر خبرگان و پیشینۀ پژوهش، نمودار جریان تهیه شد. داده‌های لازم برای شبیه‌سازی مدل از مصاحبه با مدیران این فروشگاه به دست آمده و مدل در نرم‌افزار ونسیم برای مدت 100 ماه شبیه‌سازی شده است. اعتبار مدل، ازطریق اجرای آزمون‌های بخشی و حد نهایی، تأیید شده است. سپس سیاست‌های افزایش مهارت بازاریابان، بهبود کیفیت وب‌سایت و اعتماد وب‌سایت برای شناسایی عوامل مؤثر بر رشد و بهبود عملکرد کسب‌وکارهای اینترنتی، پیشنهاد شد و نتیجۀ حاصل از اجرای این سناریوها شبیه‌سازی شد. یافته‌ها نشان داد افزایش مهارت بازاریابان، بهبود کیفیت وب‌سایت و اعتماد وب‌سایت موجب افزایش مشتریان بالفعل می‌شود که نشان از رشد کسب‌و کار دارد. همچنین، رشد مشتریان بالفعل موجب افزایش گردش جریانات نقدی و افزایش منابع انسانی می‌شود. از میان این سه سناریو، افزایش مهارت بازاریابان تأثیر بیشتری بر رشد کسب‌وکار داشت. این پژوهش، مدل کسب‌وکار اینترنتی پویای مناسبی را در اختیار صاحبان کسب‌وکارهای اینترنتی قرار می‌دهد تا بتوانند با استفاده از نتایج سیاست‌های پیشنهادی بر فعالیت‌های اصلی مرتبط با رشد و عملکرد کسب‌وکارشان تمرکز کنند.[1]. www.nilushop.com
    کلید واژگان
    کسب‌وکار اینترنتی
    راهبردهای موفقیت
    پویایی سیستم
    بازاریابی

    شماره نشریه
    4
    تاریخ نشر
    2022-02-20
    1400-12-01
    ناشر
    دانشگاه اصفهان
    University of Isfahan
    سازمان پدید آورنده
    دانشیار گروه مدیریت صنعتی، دانشگاه یزد، یزد، ایران
    دانشجوی دکتری مدیریت صنعتی، دانشگاه یزد، یزد، ایران

    شاپا
    2228-7744
    URI
    https://dx.doi.org/10.22108/nmrj.2021.127819.2417
    https://nmrj.ui.ac.ir/article_26355.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/910706

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب