بررسی رابطه بین فرهنگ سازمانی و نوآوری در بین کارکنان جمعیت هلال احمرخراسان شمالی
(ندگان)پدیدآور
تفضلی, سحراحمدی, سید فخر الدینبهرامزاده, حسینعلیابراهیم زاده, فریماننوع مدرک
Textمقاله پژوهشی (تحقیقی)
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف از این پژوهش شناسایی رابطه بین فرهنگ سازمانی و نوآوری در جمعیت هلال احمر خراسان شمالی می باشد. فرضیه اصلی این پژوهش عبارتست از: بین فرهنگ سازمانی و نوآوری در جمعیت هلال احمر خراسان شمالی رابطه معنی داری وجود دارد. به همین منظور فرهنگ سازمانی به عنوان متغیر مستقل و نوآوری به عنوان متغیر وابسته مورد بررسی قرار گرفته است. این پژوهش از نظر هدف از نوع کاربردی می باشد و روش تحقیق توصیفی از نوع همبستگی است. جامعه آماری کلیه کارکنان جمعیت هلال احمر خراسان شمالی به تعداد 110 نفر می باشد. حجم نمونه براساس جدول مورگان 86 نفر می باشد که با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای متناسب با حجم نمونه انتخاب شده اند. جهت جمع آوری اطلاعاات از روش های کتابخانه ای و میدانی استفاده شده است. ابزار گردآوری داده ها پرسشنامه استاندارد فرهنگ سازمانی – که دارای 36 سوال 5 گزینه ای  (مقیاس لیکرت) و پرسشنامه نوآوری سازمانی جلیل آقائی که شامل 20 سوال 5 گزینه ای (مقیاس لیکرت ) می باشد. به علاوه روایی پرسشنامه توسط استادان راهنما و مشاور و تعدادی از متخصصین مورد تایید قرار گرفته است. جهت تجزیه و تحلیل اطلاعات  از نرم افزار Spss و روش آمار توصیفی شامل شاخصهای آماری (رسم جدول، فراوانی، انحراف معیار، نمودارها) و همچنین از آمار استنباطی شامل (همبستگی پیرسون)، رگرسیون گام به گام استفاده شده است. یافته های پژوهش حاکی از آن است که بین فرهنگ سازمانی و نوآوری در جمعیت هلال احمر خراسان شمالی رابطه مستقیم و معنا داری وجود دارد و فرهنگ سلسله مراتبی نسبت به فرهنگ سازمانی مشارکتی تاثیر کمتری در نوآوری در جمعیت هلال احمر خراسان شمالی دارد.
کلید واژگان
فرهنگ سازمانیفرهنگ مشارکتی
فرهنگ عقلانی
فرهنگ سلسله مراتبی
نو آوری
شماره نشریه
3تاریخ نشر
2013-02-191391-12-01
ناشر
دانشگاه آزاد اسلامی واحد قشمسازمان پدید آورنده
دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی،دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورددانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی،دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد
دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد. بجنورد. ایران
دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیروان
شاپا
2383-2428Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
- 
سنجش و اولویتبندی ابعاد و مولفههای فرهنگ سازمانی با رویکرد مدلسازی معادلات ساختاری کریمی, ابوبکر؛ عباس پور, عباس؛ عبداللهی, حسین (انجمن علمی مدیریت رفتار سازمانی, 2019-05-22)این پژوهش با هدف شناسایی وضعیت موجود فرهنگسازمانی استانداری کردستان و تعیین وضعیت، اعتبارسنجی کمی و درجه اهمیت هریک از ابعاد اصلی و مؤلفههای تشکیلدهنده فرهنگسازمانی انجام شده است. پژوهش حاضر برحسب هدف، کاربردی توسعهای ...
 
- 
تصویرگری در فرهنگنویسی: به سوی ردهشناسی دستوری - معنایی تصاویر در فرهنگهای یکزبانه فارسی سیدجلالی, بدری السادات؛ عباسی, آزیتا (دانشگاه تربیت مدرس, 2021-10-01)span style=letter-spacing:-.1pt;span style=font-family:B Yagut;span style=font-size:10.0pt;یکی از روشshy;های شفافshy;سازی معنا در فرهنگshy;نویسی استفاده از تصاویر است. مقاله حاضر بر آن است تا با بررسی مدخلهای مصور سه ...
 
- 
طراحی الگوی بومی شناخت و سنجش فرهنگ سازمانی سازمانهای نظامی و انتظامی جمهوری اسلامی ایران نیکوکار, غلامحسین؛ سلطانی, محمد رضا؛ نیاوند, عباس (دانشکده مدیریت دانشگاه تهران, 2013-11-22)این پژوهش با هدف طراحی الگوی مطلوب فرهنگ سازمانی سازمانهای نظامی و انتظامی، درپی پاسخ به این سؤال است که الگوی بومی شناخت و مدیریت فرهنگ سازمانی سازمانهای نظامی و انتظامی کدام است؟ برای دستیابی به الگویی که بتواند پاسخ ...
 




