• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • نشریه پژوهش در نظام های آموزشی
    • دوره 14, ویژه نامه
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • نشریه پژوهش در نظام های آموزشی
    • دوره 14, ویژه نامه
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    ارائه الگویی به منظورارتقای نظام آموزشی کارکنان بانک ملی

    (ندگان)پدیدآور
    مومنی, عنایت اللهزمانی مقدم, افسانهجعفری, پریوشقورچیان, نادرقلی
    Thumbnail
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    پژوهش حاضربا هدف ارائه الگویی به منظور ارتقای نظام آموزشی کارکنان بانک ملی انجام پذیرفت.بر این اساس، پژوهش حاضربرحسب نوع داده آمیخته، برحسب هدف، کاربردی-بنیادی،ازنظر زمان گرداوری داده مقطعی وازنظر روش اجرای پژوهش توصیفی-پیمایشی بود.جامعه آماری بخش کیفی پژوهش شامل خبرگان دانشگاهی ومدیران شعب بانک ملی ایران بودندکه بااستفاده ازاصل اشباع وروش نمونه گیری هدفمندتعداد 10 نفربرای بخش کیفی انتخاب شدند. در بخش کمی پژوهش نیز، جامعه آماری شامل تمامی کارکنان بانک ملی ایران، شعب تهران بودندکه با استفاده از فرمول کوکران و روش نمونه گیری خوشه ای مرحله ای، تعداد 346 نفر از کارکنان بانک ملی به‌عنوان حجم نمونه انتخاب شدند. گردآوری داده های به دو روش کتابخانه ای و میدانی انجام پذیرفت.در بخش میدانی، ازمصاحبه وپرسشنامه محقق ساخته استفاده شد. روایی پرسشنامه شامل روایی صوری،محتوا وروایی سازه بودوپایایی آن باضریب آلفای کرونباخ(عوامل ساختاری: 0.794، عوامل محتوایی: 0.836، عوامل زمینه ای: 0.825 ) وضریب پایایی ترکیبی (ابعاد فردی: 0.736، ابعادآموزشی: 0.838، ابعادسازمانی: 0.779،) اندازه‌گیری وموردتاییدقرارگرفتند.تجزیه وتحلیل داده‌هادربخش کیفی تحلیل محتوای متن (کدگذاری) و در بخش کمی در دو قسمت توصیفی و استنباطی انجام پذیرفت. در بخش استنباطی، از تحلیل عاملی اکتشافی، تأییدی و آزمون تی تک نمونه‌ای بهره گرفته شد. نتایج حاصل از پژوهش نشان داد که عوامل ارتقای نظام آموزشی کارکنان بانک ملی شامل عوامل فردی، آموزشی و سازمانی است. همچنین یافته های حاصل از پژوهش نشان داد که در وضعیت موجود، عوامل فردی ارتقای نظام اموزشی از وضعیت مطلوبی برخوردار نیست.
    کلید واژگان
    نظام آموزشی بانک ملی
    عوامل فردی
    عوامل سازمانی
    عوامل آموزشی

    تاریخ نشر
    2020-06-21
    1399-04-01
    ناشر
    انجمن پژوهش های آموزشی ایران
    سازمان پدید آورنده
    دانشجو دکتری تخصصی، گروه مدیریت آموزشی، واحد امارات، دانشگاه آزاد اسلامی، دوبی، امارات متحده عربی
    دانشیار، گروه مدیریت آموزشی، واحد علوم و تحقیقات، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
    دانشیار، گروه مدیریت آموزشی، واحد علوم و تحقیقات، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
    استاد تمام، گروه مدیریت آموزشی، واحد علوم و تحقیقات، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران

    شاپا
    2383-1324
    URI
    https://dx.doi.org/10.22034/jiera.2020.204055.2096
    http://www.jiera.ir/article_109755.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/88104

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب