مرور دوره 14, ویژه نامه بر اساس تاریخ انتشار
در حال نمایش موارد 1 - 20 از 37
-
بازنمایی تجارب زیسته اساتید در انتشار بازنگری بومی برنامه درسی دانشگاه فرهنگیان
(انجمن پژوهش های آموزشی ایران, 2020-06-21)این پژوهش باهدف تبیین انتشار بازنگری بومی برنامه درسی دانشگاه فرهنگیان بر اساس تجارب زیسته اساتید انجام شده است. در این پژوهش از روش کیفی، از نوع پدیدارشناسی استفاده شده است. شرکتکنندگان در این پژوهش نه نفر از اساتید با ...
-
تبیین مبانی محبت و مهرورزی در تعلیم و تربیت وارائه الگوی مطلوب
(انجمن پژوهش های آموزشی ایران, 2020-06-21)هدف این پژوهش تبیین مبانی محبت و مهرورزی در تعلیم و تربیت، ارائه الگوی مطلوب و اعتبار سنجی آن است. جامعهی پژوهش شامل 30 نفر از خبرگان و اساتید حوزه تعلیم و تربیت، در دانشگاههای استان خوزستان، و کلیه اساتید دانشگاه فرهنگیان ...
-
مقایسه اثر شکاف نسلی در استفاده از زبان، ارتباط کلامی و غیر کلامی پدران و پسران آنها از دیدگاه زبانشناختی
(انجمن پژوهش های آموزشی ایران, 2020-06-21)یکی از عوامل ایجاد شکاف بین نسلها، به ارتباط بین نسلها مربوط میشود. زبان یکی از ابزارهای ارتباط بین اعضای یک خانواده و افراد یک جامعه است. این مطالعه بر اساس نظریه مانهایم (1952) و مید (1978)، با بررسی عوامل شکاف نسلی، ...
-
رابطه ادراک از سیاست سازمانی و مدیریت مسیر شغلی با فلات شغلی (به منظور ارائه مدل)
(انجمن پژوهش های آموزشی ایران, 2020-06-21)هدف از پژوهش حاضر بررسی رابطه ادراک از سیاست سازمانی و مدیریت مسیر شغلی با فلات شغلی کارکنان دانشگاه فرهنگیان به منظور ارائه مدل بود روش تحقیق توصیفی از نوع همبستگی بود. جامعه آماری کلیه کارکناندانشگاه فرهنگیان منطقه ٨ ...
-
ارائه مدل معادلات ساختاری رابطه بین حمایت سازمانی با عزت نفس و رضایت شغلی کارکنان
(انجمن پژوهش های آموزشی ایران, 2020-06-21)ﻫﺪف ﭘﮋوﻫﺶ ﺣﺎﺿﺮ تعیین رابطه بین حمایت سازمانی با عزت نفس و رضایت شغلی در کارکنان دانشگاه زابل بود. روش ﭘﮋوﻫﺶ از ﻧﻮع ﺗﻮﺻﯿﻔﯽ – ﭘﯿﻤﺎﯾﺸﯽ، ﻣﺒﺘﻨﯽ ﺑﺮ ﻣﻌﺎدﻻت ﺳﺎﺧﺘﺎری و ﺟﺎﻣﻌﻪ آﻣﺎری ﺷﺎﻣﻞ ﮐﻠﯿﻪ کارکنان دانشگاه زابل به تعداد 500 نفر ...
-
مقایسه آموزش برنامه مداخله ای روان درمانی پویشی کوتاه مدت، آموزش تن آگاهی و تلفیق این دو بر افزایش نمره هوش
(انجمن پژوهش های آموزشی ایران, 2020-06-21)هدف: این پژوهش باهدف بررسی اثربخشی برنامه مداخله ایISTDP ،آموزش تن آگاهی وتلفیق این دو برافزایش نمره هوش انجام شد . روش:طرح این پژوهش نیمه آزمایشی از نوع پیش آزمون وپس آزمون با گروه کنترل بود که از مقیاس وکسلر برای سنجش ...
-
طراحی الگوی توسعه فردی به عنوان رویکردی استراتژیک درتوسعه منابع انسانی سازمانهای دانشبنیان (مورد: شرکت های فناوری اطلاعات و ارتباطات منتخب)
(انجمن پژوهش های آموزشی ایران, 2020-06-21)پژوهش حاضر با هدف طراحی الگوی توسعه فردی به عنوان رویکردی استراتژیک در توسعه منابع انسانی سازمانهای دانشبنیان و در شرکت های دانش بنیان منتخب پارک فناوری پردیس و معاونت شبکه شرکت مخابرات تهران انجام شدهاست. روش پژوهش ...
-
ارائه مدل مناسب عوامل موثر برکیفیت اموزشی درمدارس ابتدایی شهر تهران
(انجمن پژوهش های آموزشی ایران, 2020-06-21)پژوهش حاضر باهدف ارائه مدل مناسب عوامل موثر برکیفیت آموزشی درمدارس ابتدایی شهر تهران انجام شد. روش پژوهش به لحاظ هدف کاربردی واز نظر تحلیل داده ها جزءتحقیقات آمیخته اکتشافی تحلیلی بود.وازحیث روش، توصیفی وازنوع پیمایشی ...
-
تدوین و اعتباریابی الگوی یادگیری سیّار مبتنی بر شبکه های اجتماعی در آموزش عالی ایران
(انجمن پژوهش های آموزشی ایران, 2020-06-21)در این پژوهش به تدوین واعتباریابی الگویی برای یادگیری سیّار مبتنی بر شبکه های اجتماعی در آموزش عالی ایران پرداخته شده است. یادگیری سیّار مفهومی است که از ترکیب دو شکل آموزش یا یادگیری الکترونیکی و آموزش از راه دور شکل گرفته ...
-
بررسی قابلیتهای موردنیاز معلمان و شاگردان به منظور پرورش هوش هیجانی در دوره پیش دبستان
(انجمن پژوهش های آموزشی ایران, 2020-06-21)این پژوهش با هدف شناسایی ویژگی معلمان و شاگردان برای پرورش هوش هیجانی در دوره پیشدبستان انجام شد. روش پژوهش، سنتزپژوهی بود. جامعه آماری پژوهش اسنادی کلیه اسناد شامل مقاله، کتاب علمی، رسالهها، منابع علمی و پایگاههای ...
-
تاثیر حمایت اجتماعی ادراک شده برسکوت سازمانی به منظور ارائه مدل در دانشگاه های ازاد استان مازندران
(انجمن پژوهش های آموزشی ایران, 2020-06-21)هدف پژوهش حاضر بررسی تاثیر حمایت اجتماعی ادراک شده بر سکوت سازمانی به منظور ارائه مدل در دانشگاه های آزاد اسلامی استان مازندران می باشد. پژوهش حاضر در سال 98-1397انجام شده است. این پژوهش با توجه به هدف کاربردی وبه لحاظ ...
-
ارائه مدل جهت شناسایی عوامل مؤثر بر چابکی سازمانی و و ضعیت آن دانشگاه فرهنگیان(مطالعه موردی :استان خراسان رضوی)
(انجمن پژوهش های آموزشی ایران, 2020-06-21)این پژوهش باهدف شناسایی عوامل مؤثر برچابکی سازمانی بهمنظورارائه مدل دردانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی انجام شده وروش اصلی پژوهش حاضر،روش پیمایش است که گردآوری دادهها به کمک پرسشنامه وتحلیل آن به کمک نرمافزار SPSS , LISREL ...
-
شناسایی شایستگیهای حرفهای کارکنان دانشگاه متناسب بامسیر شغلی آنها (مورد مطالعه: دانشگاه فردوسی مشهد)
(انجمن پژوهش های آموزشی ایران, 2020-06-21)این پژوهش با هدف شناسایی شایستگیهای حرفهای کارکنان دانشگاه فردوسی مشهد با استفاده از رویکرد تحقیق آمیخته اکتشافی انجام شده است. روش پژوهش در بخش کیفی مطالعه موردی و در بخش کمی روش توصیفی-تحلیلی بوده است. در بخش کیفی ...
-
جایگاه و نقش مدیریت کیفیت فراگیر در دانشگاه فرهنگیان: ابعاد، راهبردها و پیامدها
(انجمن پژوهش های آموزشی ایران, 2020-06-21)پژوهش حاضر با هدف تعیین ابعاد، راهبردهای تحقق و پیامدهای ناشی از اجرای مدیریت کیفیت فراگیر در دانشگاه فرهنگیان سراسر کشور در سال 1398 انجام شده است. روش ﭘﮋوﻫﺶﻛﻴﻔﻲ مبتنی بر رویکرد ﻧﻈﺮﻳﺔ داده ﺑﻨﻴﺎد بوده است. در اﻳﻦ پژوهش ...
-
بررسی میزان توجه به مؤلفههای هویت در کتاب درسی مطالعات اجتماعی پایه هفتم، هشتم و نهم
(انجمن پژوهش های آموزشی ایران, 2020-06-21)هدف پژوهش حاضر بررسی میزان توجه به مؤلفههای هویت در کتاب درسی مطالعات اجتماعی پایه هفتم، هشتم و نهم بود. پژوهش حاضر از لحاظ هدف، کاربردی و از لحاظ روش گردآوری دادهها ترکیبی بود. جامعه آماری در بخش کیفی شامل خبرگان حوزه ...
-
تبیین تجربیات زنده دانشآموزان از عوامل مؤثر بر انگیزش تحصیلی: یک مطالعه کیفی
(انجمن پژوهش های آموزشی ایران, 2020-06-21)هدف از پژوهش حاضر تبیین تجربیات زنده دانشآموزان پایه دوازدهم مدارس متوسطهی شهر کرمانشاه در سال تحصیلی 97-98 از انگیزش تحصیلی بوده است. روش پژوهش کیفی از نوع نظریه داده بنیاد و ابزار جمعآوری اطلاعات مصاحبه نیمه ساختاریافته ...
-
تدوین الگوی مناسب کیفیت اجرای نظام آموزشی 3-3-6 دوره اول متوسطه استان کهگیلویه وبویراحمد
(انجمن پژوهش های آموزشی ایران, 2020-06-21)مطالعه حاضر با هدف تدوین الگوی مناسب کیفیت اجرای نظام آموزشی 3-3-6 دوره اول متوسطه انجام گرفت. این پژوهش از نظر هدف کاربردی، از نظر شیوه جمعآوری دادهها توصیفی از نوع همبستگی است. جامعه آماری این پژوهش را دانش آموزان، ...
-
تبیین رویکردهای ارزشیابی برنامه های آموزشی ضمن خدمت نیروهای انسانی در سازمان های مدرن
(انجمن پژوهش های آموزشی ایران, 2020-06-21)وجود نیروی انسانی کارآمد و مطلع از جمله عوامل حیاتی برای ادامه بقای هرسازمان میباشد تا بتوانند با ارتقاء کارایی، اثربخشی و خلاقیت و ابتکار کارکنان سازمانها نقش آفرین باشند. نتیجه تلاشهای معموله و انرژیهای مصروفه بایستی ...
-
اثربخشی برنامه کاهش استرس مبتنی بر ذهن آگاهی بر تاب آوری تحصیلی و عزت نفس دانش آموزان دختر دوره متوسطه
(انجمن پژوهش های آموزشی ایران, 2020-06-21)هدف پژوهش تعیین اثربخشی برنامه کاهش استرس مبتنی بر ذهن آگاهی بر تاب آوری تحصیلی و عزت نفس دانش آموزان در سال تحصیلی 97-96 بود. پژوهش از لحاظ هدف کاربردی و از لحاظ روش، آزمایشی و از نوع پیش آزمون-پس آزمون با گروه کنترل بود. ...
-
«بررسی جامعهشناختی تأثیر سرمایۀ اجتماعی بر الگوی مصرف معلمان شهر تهران »
(انجمن پژوهش های آموزشی ایران, 2020-06-21)چکیده معلمان بنا به نظر اندیشمندان علوم اجتماعی، و مطابق با اسناد تعلیم و تربیت نقش مهمی در بازتولید الگویی دارند. در تحقیق حاضر، واکاوی الگوهای مصرفی در بین معلمان به جهت تاثیر بازتولید فرهنگی و انتقال نسلی تدارک ...



