مقایسۀ برنامه های درسی اجرا شده و کسب شدۀ آموزش حضوری و الکترونیکی رشتۀ مهندسی صنایع در دانشگاه علم و صنعت ایران
(ندگان)پدیدآور
احمدی, غلامعلیفردانش, هاشمرضایی, مریمنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
چکیدههدف پژوهش حاضر مقایسۀ برنامههای درسی اجرا شده و کسبشدة رشتۀ مهندسی صنایع در دانشگاهعلم و صنعت ایران میباشد. در این پژوهش ملاک انتخاب، دروس ارائه شده در رشتۀ مهندسی صنایعبود که از طریق روش نمونهگیری خوشهای چند مرحلهای از 46 درس ارائه شده در رش تۀ مهندسیصنایع 12 درس انتخاب شد و 480 دانشجوی رشتۀ مهندسی صنایع در آموزش حضوری و الکترونیکیبه عنوان نمونه انتخاب شدند. ابزار پژوهش پرسشنامۀ محققساخته بود که شامل مؤلفه های اهداف،محتوا، فرایند تدریس و روشهای یادگیری، نحوة تعامل با اساتید و دانشجویان، روشهای ارزشیابی،امکانات و منابع یادگیری بوده است. نتایج این تحقیق نشان داد که برنام ۀ درسی اجرا شد ة رش تۀمهندسی صنایع در مؤلفههای اهداف، محتوا، فرایند تدریس و روشهای یادگیری، نحوة تعامل با اساتیدو دانشجویان، روشهای ارزشیابی، امکانات و منابع یادگیری، در آموزش حضوری و الکترونیکی با همتفاوت دارند و در برنامۀ درسی کسبشده، میزان یادگیری دانشجویان آموزش حضوری رشتۀ مهندسیصنایع بیشتر از دانشجویان آموزش الکترونیکی است.
کلید واژگان
آموزش حضوریآموزش الکترونیکی
برنامههای درسی اجرا شده
رشتۀ مهندسی صنایع
شماره نشریه
13تاریخ نشر
2011-08-231390-06-01
ناشر
انجمن پژوهش های آموزشی ایرانسازمان پدید آورنده
عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجاییعضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس تهران
کارشناس ارشد برنامه ریزی درسی




