| dc.contributor.author | احمدی, غلامعلی | fa_IR |
| dc.contributor.author | فردانش, هاشم | fa_IR |
| dc.contributor.author | رضایی, مریم | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-08T20:25:47Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-09-29T20:25:47Z | |
| dc.date.available | 1399-07-08T20:25:47Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-09-29T20:25:47Z | |
| dc.date.issued | 2011-08-23 | en_US |
| dc.date.issued | 1390-06-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2011-04-23 | en_US |
| dc.date.submitted | 1390-02-03 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | احمدی, غلامعلی, فردانش, هاشم, رضایی, مریم. (1390). مقایسۀ برنامه های درسی اجرا شده و کسب شدۀ آموزش حضوری و الکترونیکی رشتۀ مهندسی صنایع در دانشگاه علم و صنعت ایران. نشریه پژوهش در نظام های آموزشی, 5(13), 91-117. | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2383-1324 | |
| dc.identifier.uri | http://www.jiera.ir/article_53218.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/88020 | |
| dc.description.abstract | چکیده<br />هدف پژوهش حاضر مقایسۀ برنامههای درسی اجرا شده و کسبشدة رشتۀ مهندسی صنایع در دانشگاه<br />علم و صنعت ایران میباشد. در این پژوهش ملاک انتخاب، دروس ارائه شده در رشتۀ مهندسی صنایع<br />بود که از طریق روش نمونهگیری خوشهای چند مرحلهای از 46 درس ارائه شده در رش تۀ مهندسی<br />صنایع 12 درس انتخاب شد و 480 دانشجوی رشتۀ مهندسی صنایع در آموزش حضوری و الکترونیکی<br />به عنوان نمونه انتخاب شدند. ابزار پژوهش پرسشنامۀ محققساخته بود که شامل مؤلفه های اهداف،<br />محتوا، فرایند تدریس و روشهای یادگیری، نحوة تعامل با اساتید و دانشجویان، روشهای ارزشیابی،<br />امکانات و منابع یادگیری بوده است. نتایج این تحقیق نشان داد که برنام ۀ درسی اجرا شد ة رش تۀ<br />مهندسی صنایع در مؤلفههای اهداف، محتوا، فرایند تدریس و روشهای یادگیری، نحوة تعامل با اساتید<br />و دانشجویان، روشهای ارزشیابی، امکانات و منابع یادگیری، در آموزش حضوری و الکترونیکی با هم<br />تفاوت دارند و در برنامۀ درسی کسبشده، میزان یادگیری دانشجویان آموزش حضوری رشتۀ مهندسی<br />صنایع بیشتر از دانشجویان آموزش الکترونیکی است.<br /><br /> | fa_IR |
| dc.format.extent | 274 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | انجمن پژوهش های آموزشی ایران | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | نشریه پژوهش در نظام های آموزشی | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | jiera | en_US |
| dc.subject | آموزش حضوری | fa_IR |
| dc.subject | آموزش الکترونیکی | fa_IR |
| dc.subject | برنامههای درسی اجرا شده | fa_IR |
| dc.subject | رشتۀ مهندسی صنایع | fa_IR |
| dc.title | مقایسۀ برنامه های درسی اجرا شده و کسب شدۀ آموزش حضوری و الکترونیکی رشتۀ مهندسی صنایع در دانشگاه علم و صنعت ایران | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR |
| dc.contributor.department | عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی | fa_IR |
| dc.contributor.department | عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس تهران | fa_IR |
| dc.contributor.department | کارشناس ارشد برنامه ریزی درسی | fa_IR |
| dc.citation.volume | 5 | |
| dc.citation.issue | 13 | |
| dc.citation.spage | 91 | |
| dc.citation.epage | 117 | |