خستگی ذهنی، هوش هیجانی و ارتباط آن با عملکرد تحصیلی
(ندگان)پدیدآور
طباطبایی نسب, سید محمدطباطبایی نسب, سیدمیثمخاصی, محمد علیسروش محمدآبادی, علیرضانوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
چکیده هدف از تحقیق حاضر، بررسی رابط ۀ بین خستگی ذهنی و هوش هیجانی با عملکرد تحصـیلی در بـین دانشآموزان دبیرستانهای پسرانه شهر یزد است. ٔ جامعه آماری این تحقیق، هیکل ٔ دانشآموزان دبیرستان- های پسران ۀ شهر یزد است. از این جامعه نمونه ای به حجم 154 دانشآموز انتخاب شدند و با اسـتفاده از ٔ پرسشنامه هوش هیجانی بار-ان، مقیاس خستگی فیسک و همکاران و معدل دانشآموزان بـه عنـوان شاخص عملکرد تحصیلی، اطلاعات مربوط به متغیرهای مورد مطالعه جمعآوری دش . سپس چارچوب مفهومی تحقیق بر اساس مدل یابی معادلات ساختاری، آزمون شد و مـدل پـژوهش مـورد ت أییـد قـرار گرفت. نتایج حاصل از تحقیق حاکی از آن است که بین ابعاد هوش هیجانی، مهارت هـای اجتمـاعی و هشیاری اجتماعی با خستگی ذهنی رابط ۀ معنادار و معکوس وجود دارد
کلید واژگان
هوش هیجانیخستگی ذهنی
عملکرد تحصیلی
شماره نشریه
19تاریخ نشر
2013-02-191391-12-01
ناشر
انجمن پژوهش های آموزشی ایرانسازمان پدید آورنده
استادیار و عضو هیئت علمی دانشگاه یزددانشجوی کارشناسی ارشد حسابداری دانشگاه علامه طباطبایی
کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی
کارشناس ارشد مدیریت کارآفرینی




