تبیین مدل بومی مدیریت مدارس متوسطه استان کرمان (مطالعه موردی شهر کرمان)
(ندگان)پدیدآور
حاجی پور عبایی, نجمهابوالقاسمی, محمودقهرمانی, محمدساکی, رضانوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
با توجه به جایگاه و اهمیت مدیریت مدارس و نقش آن در مسیر توسعه هر کشور، تحقیق حاضر تلاشی است برایتبیین مدل بومی مدیریت مدارس استان کرمان.در این تحقیق، مولفه های مدل مورد نظر از پیشینه و مبانی نظریموجود استخراج و سپس به تایید 20 نفر از اساتید رشته مدیریت آموزشی رسید.سپس پرسشنامه ای مبتنی بر اینالگوطراحی و نسبت به تعیین روایی سازه )از طریق تحلیل عاملی( و پایایی آن اقدام گردید و در ادامه این پرسشنامه دراختیار 325 نفر از دبیران مدارس متوسطه دولتی )دوره دوم – نظری( شهر کرمان قرار گرفت تا نظر شان را در خصوصوضعیت مدیریت مدارس مشخص نماید.نتایج نشان م یدهد که مدیریت مدارس از نظر 5 مولفه اصلی این مدل شاملکارکردها،دانش،مهارتها،اخلاق حرفه ای و ویژگی های شخصیتی و اخلاقی، تنها در دو بعد اخلاق حرفه ای و ویژگی هایشخصیتی و اخلاقی نمره ای بالاتر از متوسط کسب کرده و در سه بعد دیگر نمره کسب شده پایین تر از میانگین می باشد
کلید واژگان
مدلبومی
مدیریت مدارس
شماره نشریه
30تاریخ نشر
2015-11-221394-09-01
ناشر
انجمن پژوهش های آموزشی ایرانسازمان پدید آورنده
دکترای مدیریت آموزشی،عضو هیات علمی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجائدکترای مدیریت آموزشی، عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی
دکترای مدیریت آموزشی،عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی
دانشجوی دکترای مدیریت آموزشی دانشگاه شهید بهشتی