| dc.contributor.author | حاجی پور عبایی, نجمه | fa_IR |
| dc.contributor.author | ابوالقاسمی, محمود | fa_IR |
| dc.contributor.author | قهرمانی, محمد | fa_IR |
| dc.contributor.author | ساکی, رضا | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-08T20:25:13Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-09-29T20:25:13Z | |
| dc.date.available | 1399-07-08T20:25:13Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-09-29T20:25:13Z | |
| dc.date.issued | 2015-11-22 | en_US |
| dc.date.issued | 1394-09-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2014-11-06 | en_US |
| dc.date.submitted | 1393-08-15 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | حاجی پور عبایی, نجمه, ابوالقاسمی, محمود, قهرمانی, محمد, ساکی, رضا. (1394). تبیین مدل بومی مدیریت مدارس متوسطه استان کرمان (مطالعه موردی شهر کرمان). نشریه پژوهش در نظام های آموزشی, 9(30), 27-62. | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2383-1324 | |
| dc.identifier.uri | http://www.jiera.ir/article_50107.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/87833 | |
| dc.description.abstract | با توجه به جایگاه و اهمیت مدیریت مدارس و نقش آن در مسیر توسعه هر کشور، تحقیق حاضر تلاشی است برای<br />تبیین مدل بومی مدیریت مدارس استان کرمان.در این تحقیق، مولفه های مدل مورد نظر از پیشینه و مبانی نظری<br />موجود استخراج و سپس به تایید 20 نفر از اساتید رشته مدیریت آموزشی رسید.سپس پرسشنامه ای مبتنی بر این<br />الگوطراحی و نسبت به تعیین روایی سازه )از طریق تحلیل عاملی( و پایایی آن اقدام گردید و در ادامه این پرسشنامه در<br />اختیار 325 نفر از دبیران مدارس متوسطه دولتی )دوره دوم – نظری( شهر کرمان قرار گرفت تا نظر شان را در خصوص<br />وضعیت مدیریت مدارس مشخص نماید.نتایج نشان م یدهد که مدیریت مدارس از نظر 5 مولفه اصلی این مدل شامل<br />کارکردها،دانش،مهارتها،اخلاق حرفه ای و ویژگی های شخصیتی و اخلاقی، تنها در دو بعد اخلاق حرفه ای و ویژگی های<br />شخصیتی و اخلاقی نمره ای بالاتر از متوسط کسب کرده و در سه بعد دیگر نمره کسب شده پایین تر از میانگین می باشد | fa_IR |
| dc.format.extent | 888 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | انجمن پژوهش های آموزشی ایران | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | نشریه پژوهش در نظام های آموزشی | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | jiera | en_US |
| dc.subject | مدل | fa_IR |
| dc.subject | بومی | fa_IR |
| dc.subject | مدیریت مدارس | fa_IR |
| dc.title | تبیین مدل بومی مدیریت مدارس متوسطه استان کرمان (مطالعه موردی شهر کرمان) | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR |
| dc.contributor.department | دکترای مدیریت آموزشی،عضو هیات علمی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجائ | fa_IR |
| dc.contributor.department | دکترای مدیریت آموزشی، عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی | fa_IR |
| dc.contributor.department | دکترای مدیریت آموزشی،عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشجوی دکترای مدیریت آموزشی دانشگاه شهید بهشتی | fa_IR |
| dc.citation.volume | 9 | |
| dc.citation.issue | 30 | |
| dc.citation.spage | 27 | |
| dc.citation.epage | 62 | |