• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • نشریه پژوهش در نظام های آموزشی
    • دوره 5, شماره 14
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • نشریه پژوهش در نظام های آموزشی
    • دوره 5, شماره 14
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Translation Evaluation in Educational Settings for Training Purposes

    (ندگان)پدیدآور
    Sharififar, MasoudZand Rahimi, Mina
    Thumbnail
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    The following article describes different methods and techniques used in educational settings for translation evaluation. Translation evaluation is the placing of value on a translation i.e. awarding a mark, even if only a binary pass/fail one. In the present study, different features of the texts chosen for evaluation were firstly considered and then scoring the text based on their difficulty was discussed. For translator teachers and evaluators a key problem is assessing the difficulty of source texts used in tests and examinations. Thus, the significance of corpus as a large collection of texts in electronic format which can be a useful performance-enhancing tool in translating and evaluating was described.
    کلید واژگان
    translation evaluation
    binary pass/fail
    Corpus

    شماره نشریه
    14
    تاریخ نشر
    2011-11-22
    1390-09-01
    ناشر
    انجمن پژوهش های آموزشی ایران
    سازمان پدید آورنده
    Assistant Professor, Shahid Bahonar University of Kerman
    M. A in Shahid Bahonar University of Kerman

    شاپا
    2383-1324
    URI
    http://www.jiera.ir/article_85688.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/87803

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب