• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • نشریه پژوهش در نظام های آموزشی
    • دوره 5, شماره 14
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • نشریه پژوهش در نظام های آموزشی
    • دوره 5, شماره 14
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    The Effect of Raising Morphological Decomposition Awareness on Lexical Knowledge of Complex English Words

    (ندگان)پدیدآور
    Marefat, FahimehAbbasnejad, Mohammad
    Thumbnail
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    Lexical knowledge of complex English words is an important part of language skills and crucial for fluent language use. This study aimed to assess the role of morphological decomposition awareness as a vocabulary learning strategy on learners' productive and receptive recall and recognition of complex English words. University students majoring English at the English department of Kerman University were randomly assigned to three groups: form-focused group whichlearned the words by being morphologically decomposed to them; meaning-focused group to which the glosses were presented by being defined and used in a sentence; and a control group, rote memory, the members of which were asked to only memorize the glosses. TOEFL and VLT pretests showed comparable results among the three groups (p>o.o5). However, in post-tests the participants in the form-focused o.o5). However, in post-tests the participants in the form-focused group achieved higher scores in all four aspects of lexical knowledge than the other two groups (pstrategy is recommended as a very useful strategy for learningcomplex English words.
    کلید واژگان
    second language acquisition
    morphological decomposition
    productive recall
    receptive recall
    recognition

    شماره نشریه
    14
    تاریخ نشر
    2011-11-22
    1390-09-01
    ناشر
    انجمن پژوهش های آموزشی ایران
    سازمان پدید آورنده
    Associate Professor of the Department of English, Allameh Tabatabaeii University
    Ph. D Candidate in Allameh Tabatabaeii University,

    شاپا
    2383-1324
    URI
    http://www.jiera.ir/article_85682.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/87797

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب