رابطهٔ باورهای هوشی، هدف های پیشرفت و تعلل ورزی تحصیلی در بین دانشجویان دانشگاه تهران
(ندگان)پدیدآور
حاتمی, جوادپژمان فرد, میناصالح نجفی, مهسانوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
چکیدههدف پژوهش حاضر تعیین رابطهی بین باورهای هوشی، هدفهای پیشرفت و تعلل ورزی دردانشجویان است. به این منظور 280 نفر از دانشجویان دانشگاه تهران( 150 دختر و 130 پسر )به روش نمونه گیری تصادفی انتخاب شدند و به سه پرسشنامه باورهای هوشی، اهدافپیشرفت و تعللورزی پاسخ دادند . نت ایج نشان داد که بین اهداف تبحری رویکرد وتعللورزی رابطۀ مثبت و معناد ار وجود دارد و بین اهداف رویکرد تسلط و رویکرد اجتناب با تعللورزی رابطۀ معکوس و معنادار وجود دارد. همچنین نتایج رگرسیون نشان دادکه مؤلفه های باورهای هوشی و اهداف پیشرفت قادر به پ یش بین ی تعلل ورزی دانشجویانمیباشد. همچنین نتایج نشان داد که پسران در مؤلفه های تعلل ورزی، اهداف تبحری تسلط،تبحری رویکرد، عملکرد رویکرد، عملکرد اجتناب و باور افزایشی بر دختران برتریدارند.
کلید واژگان
تعللورزیباورهای هوشی
هدفهای پیشرفت
شماره نشریه
21تاریخ نشر
2013-08-231392-06-01
ناشر
انجمن پژوهش های آموزشی ایرانسازمان پدید آورنده
دانشیار دانشگاه تربیت مدرسدانشجوی کارشناسی ارشد روان شناسی تربیتی دانشگاه تهران
دانشجوی کارشناسی ارشد روان شناسی تربیتی دانشگاه تهران




