دوره 18, شماره 42
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
- 
مدل علی جو روانی ـ اجتماعی کلاس و احساس دلزدگی تحصیلی با نقش واسطهای خودکارآمدی تحصیلی در دانشآموزان دوره دوم متوسطه (دانشگاه سیستان و بلوچستانUniversity of Sistan and Baluchestan, 2021-08-23)هدف پژوهش حاضر، بررسی تأثیر ابعاد جوّ روانی- اجتماعی کلاس بر احساس دلزدگی تحصیلی دانشآموزان دبیرستانی با نقش واسطهای ابعاد خودکارآمدی تحصیلی بود. روش پژوهش توصیفی از نوع همبستگی بود. جامعه آماری شامل تمامی دانشآموزان ...
 
- 
اثربخشی سازگاری با مدرسه بر موفقیت تحصیلی در دانشآموزان دوره دوم متوسطه: نقش حلقوی سبک زندگی اسلامی و سبک زندگی غربی (دانشگاه سیستان و بلوچستانUniversity of Sistan and Baluchestan, 2021-08-23)در تحقیق حاضر روش پژوهش توصیفی از نوع همبستگی و معادلات ساختاری و جامعه آماری است که شامل تمامی دانشآموزان دوره دوم متوسطه شهر کرمان که در سال تحصیلی 99-1398 7370 نفر بودند و نمونه پژوهش بر طبق فرمول کوکران 380 نفر تخمین ...
 
- 
تدوین مدل علّی هیجانهای تحصیلی بر اساس جهتگیری هدف پیشرفت با نقش واسطهای خودپنداره تحصیلی و ارزش تکلیف (دانشگاه سیستان و بلوچستانUniversity of Sistan and Baluchestan, 2021-08-23)هدف این پژوهش تدوین مدل علّی هیجان تحصیلی بر اساس جهتگیری هدف پیشرفت با نقش واسطهای خودپنداره تحصیلی و ارزش تکلیف بود. روش پژوهش توصیفی از نوع همبستگی و مدل معادلات ساختاری بود. جامعه آماری پژوهش را حدود 13 هزار نفر از ...
 
- 
نقش واسطهای خودپنداشت تحصیلی در رابطه بین ادراک از جوّ مدرسه و تحصیلگریزی (دانشگاه سیستان و بلوچستانUniversity of Sistan and Baluchestan, 2021-08-23)هدف پژوهش حاضر، بررسی نقش واسطهای خودپنداشت تحصیلی در رابطه بین ادراک از جو مدرسه و تحصیلگریزی بود. پژوهش حاضر از نوع همبستگی و به روش مدلیابی معادلات ساختاری بود. جامعه آماری پژوهش تمامی دانشآموزان دوره متوسطه دوم ...
 
- 
رابطه همدلی، خودکارآمدی و زورگویی با نقش واسطهای سبکهای فرزندپروری (دانشگاه سیستان و بلوچستانUniversity of Sistan and Baluchestan, 2021-08-23)زورگویی یک پدیده جهانشمول و حائز اهمیت به ویژه در سنین مدرسه است که می تواند روند یادگیری فرد را مختل سازد. بنابراین، شناسایی عوامل مختلف مرتبط با افزایش و کاهش زورگویی اهمیت فراوانی دارد. مطالعه حاضر با هدف تعیین ارتباط ...
 
- 
نیازهای نوجوانان در رابطهی والد - فرزندی، یک مطالعهی کیفی (دانشگاه سیستان و بلوچستانUniversity of Sistan and Baluchestan, 2021-08-23)نوجوانی یکی از دورههای مهم زندگی است. پژوهش حاضر به بررسی نیازهای نوجوانان 11-14 ساله ایرانی در رابطه با والدینشان میپردازد. این پژوهش از نوع کیفی و با رویکرد پدیدارشناسی تفسیری بود. جمعآوری دادهها با استفاده از ...
 
- 
رابطه باورهای دینی، معرفت شناختی و عدالت اخلاقی با عملکرد تحصیلی: نقش میانجی سازشیافتگی اجتماعی دانشجویان (دانشگاه سیستان و بلوچستانUniversity of Sistan and Baluchestan, 2021-08-23)هدف اصلی این پژوهش بررسی رابطه باورهای دینی، باورهای معرفت شناختی و عدالت اخلاقی با عملکرد تحصیلی نقش میانجی سازش یافتگی اجتماعی در دانشجویان دانشگاه پیام نور بود. این پژوهش از نظر هدف کاربردی و روش آن توصیفی و از نوع ...
 
- 
ارائه مدل علّی ادراک از محیط سازندهگرای اجتماعی و جهتگیریهای انگیزشی: نقش واسطهای باورهای خودکارآمدی و انتظار پیامد (دانشگاه سیستان و بلوچستانUniversity of Sistan and Baluchestan, 2021-08-23)هدف پژوهش حاضر با هدف ارائه مدل علّی ادراک از محیط سازندهگرایی اجتماعی و جهتگیریهای انگیزشی با نقش واسطهای باورهای خودکارآمدی و انتظار پیامد انجام شد. روش تحقیق، توصیفی از نوع همبستگی و جامعه آماری پژوهش شامل کلیه ...
 



