• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • تحقیقات بازاریابی نوین
    • دوره 11, شماره 4
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • تحقیقات بازاریابی نوین
    • دوره 11, شماره 4
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    اثر نیاز به منحصر به فردبودن و جهان وطنی مصرف کننده بر پذیرش نوآوری ساعت‌های هوشمند

    (ندگان)پدیدآور
    اصانلو, بهارهخدامی, سهیلایاعبداللهی, سمیرا
    Thumbnail
    نوع مدرک
    Text
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    پذیرش تکنولوژی‌های پوشیدنی و استفاده از آنها، به سرعت در حال افزایش است. به دلیل تفاوت‌های قابل توجهی که این تکنولوژی‌ها با سایر تکنولوژی‌های جدید دارند، پذیرش آنها از جانب مصرف‌کننده نیازمند بررسی‌های بیشتر می‌باشد. تمرکز پژوهش حاضر در حوزه محصولات تکنولوژی‌های پوشیدنی بر ساعت‌های هوشمند است. لذا هدف پژوهش حاضر بررسی اثر نیاز به منحصر‌به‌فرد بودن و جهان‌وطنی مصرف‌کننده بر پذیرش نوآوری ساعت‌های هوشمند با تاکید بر نقش میانجی رهبری عقیده دامنه خاص، نوگرایی ذاتی و نوگرایی دامنه خاص مصرف‌کننده می‌باشد. این پژوهش به لحاظ هدف کاربردی و به لحاظ روش جمع‌آوری اطلاعات، توصیفی-پیمایشی می‌باشد. با توجه به اینکه جوانان و بخصوص افراد تحصیل کرده بخش عمده کاربران ساعت‌های هوشمند را تشکیل می‌دهند، دانشجویان دانشگاه‌های دولتی شهر تهران به عنوان جامعه آماری در نظر گرفته شدند و از این بین مبتنی بر تعریف جکسون (۲۰۰۳) برای تخمین حجم نمونه مورد نیاز، ۱۴۶ نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند. ابزار گردآوری اطلاعات پرسشنامه‌ است که به روش در دسترس از نمونه آماری جمع‌آوری شده است. تجزیه و تحلیل داده‌ها به روش مدل‌سازی معادلات ساختاری و با استفاده از نرم‌افزار Smart-PLS نشان داد که دو ویژگی شخصیتی جهان‌وطنی (از طریق تاثیر مثبتی که بر نوگرایی ذاتی دارد) و نیاز به منحصربه‌فرد ‌بودن مصرف‌کننده (از طریق تاثیر مثبت بر رهبری عقیده دامنه خاص) بطور غیرمستقیم موجب افزایش نوگرایی دامنه خاص مصرف‌کننده می‌شوند و متعاقبا این افزایش در نوگرایی دامنه خاص، منجر به افزایش پذیرش نوآوری ساعت‌های هوشمند در مصرف‌کننده می‌گردد.
    کلید واژگان
    نیاز به منحصر‌به‌فرد بودن
    جهان‌وطنی
    پذیرش نوآوری
    نوآوری در بازاریابی

    شماره نشریه
    4
    تاریخ نشر
    2022-02-20
    1400-12-01
    ناشر
    دانشگاه اصفهان
    University of Isfahan
    سازمان پدید آورنده
    استادیار گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت، دانشگاه خوارزمی، تهران، ایران
    دانشیار گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت، دانشگاه خوارزمی، تهران، ایران
    دانش آموخته کارشناسی ارشد MBA بازاریابی، دانشکده مدیریت، دانشگاه خوارزمی، تهران، ایران

    شاپا
    2228-7744
    URI
    https://dx.doi.org/10.22108/nmrj.2021.128913.2459
    https://nmrj.ui.ac.ir/article_26223.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/857407

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب