• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • نوآوری های آموزشی
    • دوره 9, شماره 4
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • نوآوری های آموزشی
    • دوره 9, شماره 4
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    طراحی و اعتباربخشی الگوی آموزش زمینه- محور شیمی مبتنی بر فناوری اطلاعات و ارتباطات

    (ندگان)پدیدآور
    بدریان, عابدهنرپرور, بهارهناصری آذر, اکبر
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    1.254 مگابایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    هدف از پژوهش حاضر، بررسی روشهای استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش زمینه- محور شیمی است. برای این منظور ادبیات نظری و پژوهشی موجود به دقت بررسی شد و دیدگاههای گوناگون برای رسیدن به الگویی مناسب، طبقه بندی و سپس موردتجزیه و تحلیل قرارگرفت. پس از آن، کاربردیترین عناصر نظریه هایی که در این زمینه مطرح شده بودند، در یک الگو ترکیب شدند. این الگوی نوآورانه که مبتنی بر زمینه های کاربردی علم شیمی است، با برنامه درسی شیمی دوره متوسطه و امکانات مدارس هماهنگی دارد و در نظام آموزشی ایران قابل اجرا است.روش تحقیق توصیفی- پیمایشی است. اطلاعات توسط پرسشنامه ویژهای که با استفاده از منابع مرتبط و در دسترس تهیه شده بود جمع آوری شد و روایی آن با سازماندهی مصاحبه های تحصصی با افراد صاح بنظر ) 6 نفر( مورد بررسی قرار گرفت و متناسب با شرایطکشور بومی شد. پایایی تحقیق نیز با استفاده از روش آلفای کرونباخ ) 89 / α = 0 ( مورد بررسی و تأیید قرار گرفت. نمونه پژوهش برای اعتباربخشی الگوی پیشنهادی، دبیران و کارشناسان گروههای آموزشی شیمی ) 50 نفر( و متخصصان برنامه ریزی درسی ) 10 نفر( را شامل میشود.پژوهش حاضر برای تجزیه و تحلیل اطلاعات از روشهای آمار توصیفی و نیز استنباطی )آزمون t( استفاده میکند. به طور کلی نتایج این پژوهش نشان میدهد به کارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش زمینه- محور شیمی نقش مهمی دارد و الگوی پیشنهادی ازنظر دبیران شیمی، کارشناسان گروههای آموزشی و متخصصان برنامه ریزی درسی، اعتبار بالایی دارد.
    کلید واژگان
    طراحی الگو
    آموزش زمینه- محور
    فناوری اطلاعات و ارتباطات
    آموزش شیمی
    اعتباربخشی

    شماره نشریه
    4
    تاریخ نشر
    2010-12-22
    1389-10-01
    ناشر
    سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی
    سازمان پدید آورنده
    عضو هیئت علمی پژوهشکده برنامه ریزی درسی و نوآورهای آموزشی، پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش
    دکتری شیمی- فیزک ازدانشگاه ازاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات
    عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد واحد مرند و دانشجوی دکتری آموزش شیمی دانشگاه ترابزون ترکیه

    شاپا
    1735-1235
    URI
    http://noavaryedu.oerp.ir/article_135591.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/857359

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب