نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorخان‌زاده, حامدfa_IR
dc.contributor.authorرهنورد, فرج‌الهfa_IR
dc.contributor.authorبامداد, ناصرfa_IR
dc.contributor.authorمحمود زاده, سید مجتبیfa_IR
dc.date.accessioned1400-04-13T08:50:32Zfa_IR
dc.date.accessioned2021-07-04T08:50:34Z
dc.date.available1400-04-13T08:50:32Zfa_IR
dc.date.available2021-07-04T08:50:34Z
dc.date.issued2021-06-22en_US
dc.date.issued1400-04-01fa_IR
dc.date.submitted2020-12-27en_US
dc.date.submitted1399-10-07fa_IR
dc.identifier.citationخان‌زاده, حامد, رهنورد, فرج‌اله, بامداد, ناصر, محمود زاده, سید مجتبی. (1400). مدل تبیین رقابت‌پذیری گردشگری شهرهای توریستی در ایران. تحقیقات بازاریابی نوین, 11(2), 45-68. doi: 10.22108/nmrj.2021.126677.2339fa_IR
dc.identifier.issn2228-7744
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22108/nmrj.2021.126677.2339
dc.identifier.urihttps://nmrj.ui.ac.ir/article_25733.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/833294
dc.description.abstractرقابت‌پذیری یکی از مؤلفه‌های اساسی توسعه گردشگری شهرها است که می‌تواند به توسعه عمومی گردشگری کشور نیز منجر شود. هدف این پژوهش تبیین مدلی برای رقابت‌پذیری گردشگری شهرهای توریستی در ایران است. بدین منظور ابتدا مدل مفهومی اولیه پژوهش با بررسی ادبیات تدوین شد. سپس از پرسشنامه مورد تأیید خبرگان استفاده شده و مدل مفهومی پژوهش با نظرات راهنمایان گردشگری مجرب در خصوص 184 شهر مورد آزمون قرار گرفت. آزمون مدل مفهومی پژوهش با روش تحلیل مسیر مبتنی بر PLS و با استفاده از نرم‌افزار Smart-PLS انجام پذیرفت. به منظور تحلیل یافته‌های پژوهش، اعتبارسنجی مدل اندازه‌گیری، مدل ساختاری و مدل کلی پژوهش انجام گرفت و مدل روابط ساختاری بومی شده شهرهای توریستی ایران تدوین شد. یافته‌های پژوهش نشان داد که مدیریت مقصد بیشترین تأثیر را بر رقابت‌پذیری گردشگری شهرهای توریستی ایران داشته است. سایر عوامل تأثیرگذار به ترتیب عبارت از خدمات گردشگری، عوامل و شرایط حمایتی، شرایط تقاضا، منابع و جاذبه های اصلی و زیرساخت‌ها بوده‌اند.fa_IR
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه اصفهانfa_IR
dc.publisherUniversity of Isfahanen_US
dc.relation.ispartofتحقیقات بازاریابی نوینfa_IR
dc.relation.ispartofNew Marketing Research Journalen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22108/nmrj.2021.126677.2339
dc.subjectرقابت‌پذیریfa_IR
dc.subjectگردشگریfa_IR
dc.subjectتوسعهfa_IR
dc.subjectشهر و قابلیت رشدfa_IR
dc.subjectبازاریابیfa_IR
dc.titleمدل تبیین رقابت‌پذیری گردشگری شهرهای توریستی در ایرانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری گروه مدیریت، مؤسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامه‌ریزی، تهران، ایراننfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار گروه مدیریت، مؤسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامه‌ریزی، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentپژوهشگر علمی گروه مدیریت، مؤسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامه‌ریزی، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار گروه مدیریت جهانگردی، دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه علامه طباطبایی، تهران، ایرانfa_IR
dc.citation.volume11
dc.citation.issue2
dc.citation.spage45
dc.citation.epage68


فایل‌های این مورد

فایل‌هااندازهقالبمشاهده

فایلی با این مورد مرتبط نشده است.

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد