تأثیر آموزش مبتنیبر بهبود کیفیت زندگی کاری بر ادراک کارکنان از اثربخشی آموزشهای سازمانی در یک کارخانۀ تولید مواد غذایی
(ندگان)پدیدآور
برازنده, امینسماواتیان, حسیننوری, ابوالقاسمعابدی, محمدرضا
نوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
امروزه توسعۀ مهارت کارکنان در کارایی سازمانی حائز اهمیت است و بههمیندلیل، برای بالندگی فردی و سازمانی، تمرکز بر روی آموزش و توسعۀ تخصص کارکنان ضروری است. بهاینمنظور، اهداف سازمانی باید اغلب بهگونهای تعیین شوند که انگیزۀ کارکنان را درراستای کارکردهای آموزشی آنان ارتقا دهد. هدف این پژوهش تعیین اثربخشی آموزش مبتنیبر بهبود کیفیت زندگی کاری بر ادراک کارکنان از اثربخشی آموزشهای سازمانی است. جامعۀ آماری پژوهش شامل همۀ کارکنان یک کارخانۀ تولید مواد غذایی در بروجن در بهار و تابستان 1397 میشود که از میان آنها 30 نفر براساس شیوۀ نمونهگیری تصادفی درقالب دو گروه آزمایش و کنترل در مطالعه شرکت یافتند. ابزارهای گردآوری دادهها شامل پرسشنامۀ پژوهشگرساختۀ ادراک اثربخشی آموزشهای سازمان بود. دادههای بهدستآمده ازطریق روش تحلیل واریانس با اندازههای مکرر با استفاده از نرمافزار SPSS 24 بررسی شد. نتایج بهدستآمده نشان داد ازطریق برنامۀ مداخلهای آموزش بهبود کیفیت زندگی کاری، ادراک کارکنان از اثربخشی آموزشهای سازمانی بهبود مییابد
کلید واژگان
کیفیت زندگی کاریاثربخشی آموزش
کارکنان بخش تولید
شماره نشریه
1تاریخ نشر
2020-09-221399-07-01
ناشر
معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهانUniversity of Isfahan
سازمان پدید آورنده
گروه روانشناسی، دانشگاه اصفهان، ایرانمدیر گروه روانشناسی، دانشگاه اصفهان
استاد گروه روانشناسی، دانشگاه اصفهان
استاد گروه مشاوره، دانشگاه اصفهان
شاپا
2476-36082423-6780



