دوره 15, شماره 1
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
شناسنامه علمی: نشریه دوفصلنامه علمی رویکـردهای نویـن آمـوزشی: سال پانزدهم، شماره اول، پیاپی 31 بهار و تابستان 1399
(معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهانUniversity of Isfahan, 2020-09-22)
-
اثربخشی آموزش مجازی با استفاده از الگوی طراحی آموزشی چهارﻣﺆﻟﻔﻪای ون مرینبوئر در علوم بهروش چندرسانهای بر بار شناختی، یادگیری، و انگیزۀ تحصیلی دانشآموزان پایۀ ششم ابتدایی
(معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهانUniversity of Isfahan, 2020-09-22)هدف پژوهش، بررسی اثربخشی آموزش مجازی با استفاده از طراحی آموزشی ﭼﻬﺎرﻣﺆﻟﻔﻪای (4C/ID) ون مرینبوئر در علوم با استفاده از روش چندرسانهای بر بار شناختی، یادگیری، و انگیزۀ تحصیلی بود. روش پژوهش شبهآزمایشی از نوع پیشآزمون و ...
-
تأثیر آموزش مبتنیبر بهبود کیفیت زندگی کاری بر ادراک کارکنان از اثربخشی آموزشهای سازمانی در یک کارخانۀ تولید مواد غذایی
(معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهانUniversity of Isfahan, 2020-09-22)امروزه توسعۀ مهارت کارکنان در کارایی سازمانی حائز اهمیت است و بههمیندلیل، برای بالندگی فردی و سازمانی، تمرکز بر روی آموزش و توسعۀ تخصص کارکنان ضروری است. بهاینمنظور، اهداف سازمانی باید اغلب بهگونهای تعیین شوند که ...
-
مطالعهای آیندهپژوهانه در ابعاد مختلف آموزش؛ ارائة چشماندازی از مدرسة میانرشتهای آینده
(معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهانUniversity of Isfahan, 2020-09-22)مدارس چگونه میتوانند نسل آینده را برای دنیایِ پس از انقلاب صنعتی چهارم آماده کنند؛ که بارزترین مشخصههای آن بیثباتی، عدم قطعیت، پیچیدگی و ابهام است. ماهیت «تعلیموتربیت» در اثر تغییرات چگونه دستخوش تغییر میشود؟ باوجودِ ...
-
تدریس عاشقانه؛ زمینهها و ضرورتها با رویکردی فراترکیب
(معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهانUniversity of Isfahan, 2020-09-22)هدف اصلی از انجام این پژوهش، واکاوی مفهوم تدریس عاشقانه و بررسی زمینهها و ضرورتها با رویکرد فراترکیب بوده است. این پژوهش کیفی با استفاده از روش ششمرحلهای ساندلوسکی و باروسو (2007) انجام شده و نتیجة آن استخراج 18 مضمون ...
-
نقش واسطهای ترجیحات فکری ندهرمان در تأثیر سبکهای یادگیری کلب بر خودتنظیمی یادگیری در دانشجویان
(معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهانUniversity of Isfahan, 2020-09-22)وجود تفاوتهای فردی یادگیرندگان در ابعاد و سبکهای مختلف از عوامل تأثیرگذار بر یادگیری است. در همین راستا این پژوهش با هدف بررسی نقش واسطهای ترجیحات فکری ندهرمان در تأثیر سبکهای یادگیری کلب بر خودتنظیمی یادگیری در دانشجویان ...
-
ارزیابی کیفیت برنامة درسی در آموزشهای مهارتی؛ مطالعة موردی: رشتة معماری دانشکدة فنیوحرفهای شریعتی تهران
(معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهانUniversity of Isfahan, 2020-09-22)هدف پژوهش حاضر، ارزیابی کیفیت برنامة درسی در آموزشهای مهارتی رشتة معماری دانشکدة فنیوحرفهای شریعتی بوده و با روش ترکیبی اکتشافی انجام شده است. دادههای پژوهش از طریق مصاحبة نیمهساختاریافته و پرسشنامة محققساخته جمعآوری ...
-
تأثیر ویژگیهای درونی و بیرونی عوامل آموزشی مبتنیبر وب بر مهارت روخوانی قرآن دانشآموزان پایة چهارم ابتدایی
(معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهانUniversity of Isfahan, 2020-09-22)این پژوهش با هدف بررسی تأثیر ویژگیهای درونی و بیرونی عوامل آموزشی مبتنیبر وب بر مهارت روخوانی قرآن دانشآموزان پایة چهارم ابتدایی انجام شده است. پژوهش در دو بخش کیفی و کمّی انجام گرفته است. در بخش کیفی، با استفاده از روش ...
-
طراحی و آزمون مدل تأثیر چشمانداز زمان بر بیصداقتی تحصیلی از طریق نقش واسطهگری خودمختاری در دانشآموزان دورة متوسطة دوم
(معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهانUniversity of Isfahan, 2020-09-22)این مطالعه با هدف بررسی ارتباط بین ابعاد چشمانداز زمان و بیصداقتی تحصیلی از طریق نقش میانجیگری خودمختاری انجام گرفته است. شرکتکنندگان پژوهش 294 دانشآموز دورة متوسطة دوم شهر اهواز بودند که در سال تحصیلی 1397-98 مشغول ...



