• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • نشریه علمی پژوهشی مدیریت کسب و کارهای بین المللی
    • دوره 4, شماره 1
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • نشریه علمی پژوهشی مدیریت کسب و کارهای بین المللی
    • دوره 4, شماره 1
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    تأثیر بیگانه گرایی مصرف کننده بر قصد خرید محصولات خارجی: تحلیل نقش تصویر کشور تولید کننده و نگرش به برند

    (ندگان)پدیدآور
    غفوریان شاگردی, امیربهبودی, امیدمومن, مصطفیهوشیار, وجیهه
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    1003.کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    هدف‎‎تحقیق‎‎حاضر، بررسی تاثیر بیگانه گرایی مصرف کننده بر قصد خرید محصولات خارجی: تحلیل نقش تصویر کشور تولید کننده و نگرش به برند ‏می‌باشد. این تحقیق بر حسب هدف کاربردی و براساس شیوه گردآوری ‏داده‌ها توصیفی از نوع پیمایشی و همبستگی است. جامعه آماری پژوهش مصرف کنندگان پوشاک خارجی در مشهد است. نمونه آماری ‏این تحقیق 220 نفر از مصرف کنندگان پوشاک خارجی در سطح مشهد (براساس 4-10 برابر تعداد گویه های پرسشنامه) است ‏و داده‌های ‎‎آماری ‎‎گردآوری‎‎شده طی 6 ماهه اول سال 1399 به روش نمونه گیری غیراحتمالی داوطلبانه می‌باشد. ابزار‎‎ اندازه‎‎گیری ‎‎در ‎‎این ‎‎مطالعه، ‎‎پرسشنامه‎ ‎با ‎‎طیف‎ ‎لیکرت‎ ‎پنج‎ ‎گزینه ای و شامل 22 گویه‎ بوده ‎است. ‎همچنین جهت تعیین روایی از روایی محتوا و سازه و جهت پایایی از آلفای کرونباخ ‏استفاده شده است که مقدار بدست آمده مورد تأیید می‌باشد. جهت تحلیل توصیفی داده ها از نرم افزار SPSS و جهت آزمون فرضیات با‎‎ استفاده ‎‎از ‎مدل یابی معادلات ساختاری (‏SEM‏)‏ و با کمک نرم‌افزار Amos مورد ‎‎تجزیه ‎‎و ‎‎تحلیل‎ ‎قرار ‎‎گرفته ‎‎است. یافته‌های‎‎ تحقیق ‎‎نشان ‎‎می‌دهد که‎ بیگانه گرایی مصرف کننده بر قصد خرید محصولات خارجی تاثیر معناداری دارد، همچنین تصویر کشور تولید کننده رابطه بین بیگانه گرایی مصرف کننده و قصد خرید محصولات خارجی را میانجی گری می‌کند و درنهایت نگرش به برند رابطه بین بیگانه گرایی مصرف کننده و قصد خرید محصولات خارجی را میانجی گری می‌کند.
    کلید واژگان
    بیگانه گرایی مصرف کننده
    قصد خرید محصولات خارجی
    تصویر کشور تولید کننده
    نگرش به برند
    رفتار مصرف کننده در بازاریابی بین المللی

    شماره نشریه
    1
    تاریخ نشر
    2021-03-21
    1400-01-01
    ناشر
    دانشگاه تبریز
    سازمان پدید آورنده
    استادیار، دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه بین‌المللی امام رضا (ع)، مشهد، ایران.
    دکتری مدیریت بازرگانی-بازاریابی، دانشکده مدیریت و حسابداری، موسسه آموزش عالی عطار، مشهد، ایران.
    کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی- بازاریابی، موسسه آموزش عالی خردگرایان مطهر، مشهد، ایران.
    استادیار، دانشکده مدیریت و حسابداری، موسسه آموزش عالی عطار، مشهد، ایران.

    شاپا
    2588-5057
    URI
    https://dx.doi.org/10.22034/jiba.2021.43009.1578
    https://jiba.tabrizu.ac.ir/article_12524.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/799105

    Related items

    Showing items related by title, author, creator and subject.

    • بررسی رفتارهای پیشگیری کننده از استئوپروز در مراقبین بهداشتی و نحوه آموزش آنان به زنان مراجعه کننده به مراکز بهداشتی درمانی شهر اراک در سال 1381 بررسی رفتارهای پیشگیری کننده از استئوپروز در مراقبین بهداشتی و نحوه آموزش آنان به زنان مراجعه کننده به مراکز بهداشتی درمانی شهر اراک در سال 1381 

      نارنجی, فرشته؛ نارنجی, فرشته؛ عبدلی, سامره؛ عبدلی, سامره (دانشگاه علوم پزشکی اراک, 2002-10-01)
      مقدمه: استئوپروز یک مشکل عمده بهداشتی و شایع ترین بیماری متابولیک استخوانی است که بر طبق آمار بالغ بر 6 میلیون ایرانی به آن مبتلا هستند. روش کار: پژوهش حاضر یک مطالعه توصیفی-تحلیلی است که به منظور بررسی رفتارهای پیشگیری ...

    • بررسی سرریز نوسانات شاخص استرس مالی بر شاخص مصرف کننده، شاخص قیمتی تولید کننده و شاخص قیمتی مصرف کننده با تأکید بر مدل های GARCH-BEKK، VAR و علیت گرانجر 

      رضازاده, روح اله؛ نیکو مرام, هاشم؛ فلاح شمس, میرفیض (انجمن مهندسی مالی ایران, 2020-04-20)
      در طول دوران استرس مالی، تأثیر شوک های استرس مالی بر فعالیت های اقتصادی ممکن است با آنچه معمولاً در زمان عادی مشاهده می شود متفاوت باشد. بنابراین مقتضی است که نحوه ی تفاوت تأثیرات استر س مالی بر فعالیت های اقتصادی در دوران ...

    • بررسی سن بارداری در مادران مصرف کننده و غیر مصرف کننده مکمل های بارداری در زنان مراجعه کننده به مراکز بهداشتی –درمانی سبزوار در سال 90 

      رخشانی, محمد حسن؛ رخشانی, محمد حسن؛ مسکنی, کاظم؛ مسکنی, کاظم؛ بهنامی نژاد, ملیحه؛ بهنامی نژاد, ملیحه؛ فاضل, نسرین؛ فاضل, نسرین؛ قلعه نوی, سمیرا؛ قلعه نوی, سمیرا (2011-09-23)
      مقدمه: به دنیا آمدن نوزاد سالم نتیجه بارداری سالم وخاتمه حاملگی درموعد مقرراست.عوامل زیادی بر زایمان پیش ازموعد یا پس ازآن تاثیر می گذارد. یکی ازاین عوامل به گفته ماماها و متخصصین مکمل های بارداری است. با توجه به این که ...

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب