• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • دوفصلنامه علمي پژوهشي مديريت بر آموزش سازمانها
    • دوره 0, شماره
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • دوفصلنامه علمي پژوهشي مديريت بر آموزش سازمانها
    • دوره 0, شماره
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    نقش انگیزش ‌یادگیری و یادگیری ‌حرفه‌ای بر اجتماع یادگیری حرفه‌ای معلمان

    (ندگان)پدیدآور
    احمدی, جوادقاسم زاده, ابوالفضلمهدیون, روح الله
    Thumbnail
    نوع مدرک
    Text
    پژوهشي
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    هدف پژوهش حاضر بررسی نقش انگیزش یادگیری و یادگیری حرفه‌ای بر اجتماع یادگیری حرفه‌ای معلمان ابتدایی است. روش تحقیق از نوع همبستگی، مبتنی بر مدل‌یابی معادلات ساختاری می‌باشد. جامعه آماری پژوهش شامل کلیه معلمان ابتدایی شهرستان بناب به تعداد 528 نفر بودند که تعداد 214 نفر به ‌روش نمونه‌گیری طبقه‌ای نسبی انتخاب شدند. اطلاعات مورد نیاز با استفاده از پرسشنامه‌های: انگیزش یادگیری تارنو، یادگیری حرفه‌ای بارون و کنی و اجتماع یادگیری حرفه‌ای الیور و هیپ بدست آمدند. یافته‌ها نشان می‌دهند که بین متغیر انگیزش یادگیری و اجتماع یادگیری حرفه‌ای رابطه مستقیم و معناداری وجود ندارد اما بین متغیرهای انگیزش یادگیری و یادگیری حرفه‌ای رابطه مستقیم و معناداری وجود دارد. همچنین بین متغیرهای یادگیری حرفه‌ای و اجتماع یادگیری حرفه‌ای رابطه مثبت و معناداری دیده‌شد، پس متغیر انگیزش یادگیری بواسطه نقش میانجی یادگیری حرفه‌ای با اجتماع یادگیری حرفه‌ای رابطه غیرمستقیم و معناداری دارد، بنابراین می‌توان گفت که معلمانی که انگیزش کافی برای یادگیری و ارتقا سطح دانش و آگاهی خود دارند، از طریق کسب دانش محتوایی، سبک‌های یادگیری، راهبرد‌های تدریس و مجموعه جدیدی از ارزش‌ها‌ و تفاوت‌های فردی که از طریق همکاری و مشارکت با سایر همکاران بدست می‌آورند؛ منجر به ایجاد اجتماعات یادگیری حرفه‌ای بین خود و سایر همکاران می‌شوند که نهایتا باعث بهبود یادگیری دانش‌آموزان و افزایش بازدهی آموزشی می‌گردند.
    کلید واژگان
    انگیزش یادگیری
    یادگیری حرفه‌ای
    اجتماع یادگیری حرفه‌ای
    مدیریت آموزش در آموزش و پرورش

    تاریخ نشر
    2022-01-01
    1400-10-11
    ناشر
    انجمن مدیریت آموزشی ایران
    سازمان پدید آورنده
    دانشگاه شهید مدنی آذربایجان
    دانشگاه شهید مدنی آذربایجان
    دانشگاه شهید مدنی آذربایجان

    شاپا
    2322-1429
    2538-3760
    URI
    http://journalieaa.ir/article-1-245-fa.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/798305

    Related items

    Showing items related by title, author, creator and subject.

    • « ناتوانی های مربوط به یادگیری مهارت های کمی» (5 تا 5-1-107-1390) 

      پوشنه, کامبیز (سازمان آموزش و پرورش استثنایی, 2011-04-01)
      "وجود برداشت های گوناگون تشخیصی و به دنبال آن نظریه پردازی های متفاوت و سهم خواهی رشته های گوناگون علمی در تبیین، توصیف و ارائه ی شیوه های مداخله و درمانی کارآمدتر از یک سو و آشفتگی های موجود در برابر نهاده های فنی و گزینش ...

    • چگونه توانستم اختلال یادگیری دانش آموز مورد نظر را ترمیم کنم (74تا79-10- 95 تا 96 -1388) 

      نعمتی, آبس (سازمان آموزش و پرورش استثنایی, 2009-12-01)
      این پژوهش به منظور بررسی اختلال یادگیری‌ مربوط به درس دیکته به صورت مطالعه موردی با اراده‌ آموزش‌های ترمیمی عملی برای آن انجام شده است. نتیجه ارزیابی و طرح‌های اجرا شده نشان می‌دهد،ارائه‌ آموزش‌های ترمیمی و تدریس مقایسه‌ای ...

    • شناسایی و اولویت‌بندی راهبردهای یادگیری کارکنان در محیط‌کار با استفاده از تکنیک‌های سلسله‌مراتبی فازی و تاپسیس 

      پدیدآور نامشخص (معاونت تربیت وآموزش, 2019-09-23)
      امروزه سرعت و شدت تغییرات محیطی توسعه پیوسته قابلیت‌های کارکنان و یادگیری مستمر و به‌هنگام را ضروری ساخته است. از این رو پژوهش حاضر به شناسایی و اولویت‌‌بندی راهبردهای یادگیری کارکنان در محیط کار در یکی از سازمان‌های دفاعی ...

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب