مرور دوره 21, شماره 51 بر اساس تاریخ انتشار
در حال نمایش موارد 1 - 8 از 8
-
نقش عناصر نمادین در ساخت آینده تأملی آیندهپژوهانه بر نقش رسانه در بازآفرینی اساطیر
(پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات, 2020-09-22)یکی از بارزترین وجوه آیندهپژوهی بهمثابه یک فناوری اجتماعی، تصویرپردازی از آینده مطلوب و طراحی اقداماتی برای تحقق این آینده است. شکل بخشیدن به واقعیت اجتماعی آینده در فضای بینالاذهانی جمعی نیاز به رویکردها و ابزارهایی ...
-
مقایسه روابط صمیمانه میان کاربران وابسته به اینترنت و کاربران غیروابسته در میان دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی شهر تهران
(پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات, 2020-09-22)پژوهش پیشرو با هدف مقایسه روابط صمیمانه در کاربران وابسته و غیروابسته به اینترنت در میان دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی شهر تهران در سال 1397 طراحی و اجرا شده است. روش پژوهش توصیفی است و با تکنیک پیمایش و ابزار اندازهگیری ...
-
هویتسازی رسانهای در جریان مذاکرات هستهای ج.ا.ا (مطالعه موردی روزنامه ایران 1392-1382)
(پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات, 2020-09-22)پژوهش پیشرو به هویتسازی رسانهای در جریان مذاکرات هستهای و بهطور موردی هویت گروهی نمایش داده شده از کشورهای عضو 1+5 در روزنامه ایران، دورۀ زمانی 1382 تا 1392، پرداخته است. در دنیای جدید رسانهها در موضوعات مختلف به کمک ...
-
تجربۀ زیستۀ بزرگسالان از فرصتها و تهدیدهای فضای مجازی: یک مطالعه کیفی
(پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات, 2020-09-22)فضای مجازی، با تشکیل مرزهایی نوین در ارتباطات اجتماعی، زمینهشکلگیری فرصتها و تهدیدهایی را برای انسان ایجاد کرده است. پژوهش پیشرو تلاش دارد تجربۀ زیستۀ بزرگسالان از فرصتها و تهدیدهای ناشی از فعالیت در فضای مجازی را ...
-
مرزبندی و ترددهای فرهنگی در میان گروههای سبک زندگی مختلف در شهر تهران
(پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات, 2020-09-22)در این مطالعه که به روش کمی (توصیفی - پیمایشی) انجام شد؛ تلاش شد تا میزان مرزبندی و ترددهای فرهنگی بین گروههای سبک زندگی مختلف موجود در شهر تهران، بررسی شود. جامعه آماری، کلیه شهروندان شهر تهران که 16 سال به بالا بودند ...
-
مدرنیته، فرهنگ مصرفی و سبک زندگی؛ یک تحلیل جامعهشناختی در شهر کرمان
(پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات, 2020-09-22)هدف این پژوهش بررسی جامعهشناختی سبک زندگی مصرفی سنتی و مدرن و برخی عوامل فردی و اجتماعی مؤثر بر آن در بین شهروندان کرمان است. پژوهش پیشرو به شکل توصیفی ـ پیمایشی بوده و جامعه آماری شامل کلیه شهروندان بالای 18 سال کرمان ...
-
تفاوت معنا در موسیقی رادیو و تلویزیون
(پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات, 2020-09-22)موسیقی یکی از پرکاربردترین و شاید از ضروریترین انواع هنری است که در تولیدات رسانههای صوتی و تصویری نقش مهمی دارد. هر رسانه، معنایی به اقتضای خودش تولید میکند. موسیقی در رسانه رادیو همان معنایی را ندارد که بهصورت تصویری ...
-
شبکههای اجتماعی و تغییرات فرهنگی بین دانشجویان دانشگاههای تهران؛ بر پایه ارزشهای مادی و فرامادی اینگلهارت
(پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات, 2020-09-22)هدف اصلی پژوهش بررسی تأثیر شبکههای اجتماعی بر تغییرات و جهتگیریهای فرهنگی با توجه به نظریه اینگلهارت است. بر این اساس، پژوهش به دنبال پاسخ به این سؤال بود که؛ شبکههای اجتماعی جهت تغییرات فرهنگی را به سمت ارزشهای مادی ...



