• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه مدیریت توسعه و تحول
    • دوره 1396, ویژه‌نامه
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه مدیریت توسعه و تحول
    • دوره 1396, ویژه‌نامه
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    اثر ویژگی‌های خدمات نرم‌افزاری تلفن همراه بر نگرش و رضایت مشتریان

    (ندگان)پدیدآور
    حاجی‌سلیم, مرضیهبدیع‌زاده, علی
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    377.0کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    پرداختن به ویژگی‌های خدمات نرم‌افزاری از آنجایی که می‌تواند در رضایت مشتری برای شرکت‌ها موثر باشد، و برای آن‌ها مزیت رقابتی ایجاد کند، حائز اهمیت می‌باشد. در همین راستا یکی از جدیدترین خدمات نرم‌افزاری کاربردی که در شرکت-های بیمه‌ای جدیداً ارائه گردیده است، خدمات نرم‌افزاری کاربردی تلفن همراه بیمه می‌باشد، لذا در همین راستا در این تحقیق به تاثیر ویژگی‌های خدمات نرم‌افزاری کاربردی تلفن همراه بیمه بر نگرش به استفاده و رضایت مشتری در صنعت بیمه پرداخته شد. پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی و از نظر مسیر توصیفی، پیمایشی و همبستگی بود. جامعه آماری پژوهش را کلیه مشتریانی بیمه ملت که از خدمات نرم‌افزاری تلفن همراه بیمه ملت در بازه زمانی ابتدای تیر (1394) تا انتهای فروردین (1395) استفاده نموده بودند تشکیل دادند که تعداد آنها 200 نفر بود. برای گردآوری داده‌های مورد نیاز تحقیق از پرسشنامه استفاده گردید. روایی پرسشنامه با استفاده از سنجش روایی محتوا، مورد تایید قرار گرفت. برای سنجش پایایی ضریب آلفای کرونباخ محاسبه گردید که 894/0 بدست آمد. برای تجزیه و تحلیل داده‌های جمع‌آوری شده از آزمون همبستگی و معادلات ساختاری استفاده گردید. بر اساس نتایج به دست آمده، ویژگی‌های خدمات نرم‌افزاری تلفن همراه بیمه شامل (سودمندی درک شده، سهولت استفاده درک شده، سرگرمی درک شده، سازگاری درک شده) بر نگرش به استفاده و رضایت مشتری تاثیر مثبت و معنی‌داری داشته و ریسک درک شده بر نگرش و رضایت مشتری تاثیر منفی و معنی‌داری دارند. همچنین نگرش به استفاده بر رضایت مشتری تاثیر مثبت و معنی‌داری دارد و نگرش به استفاده در اثر ویژگی‌های خدمات نرم‌افزاری تلفن همراه بر رضایت مشتری نقش میانجی‌گری دارد.
    کلید واژگان
    ویژگی‌های خدمات نرم‌افزاری تلفن همراه
    نگرش به استفاده
    رضایت مشتری
    صنعت بیمه

    تاریخ نشر
    2018-02-20
    1396-12-01
    ناشر
    دانشگاه آزاد اسلامی قزوین
    Qazvin Islsmic Azad University
    سازمان پدید آورنده
    کارشناسی ارشد، گروه مدیریت، واحد قزوین، دانشگاه آزاد اسلامی، قزوین، ایران
    استادیار، گروه مدیریت، واحد قزوین، دانشگاه آزاد اسلامی، قزوین، ایران (عهده‌دار مکاتبات)

    URI
    http://www.jdem.ir/article_671079.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/69412

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب