دوره 1396, ویژه‌نامه

 

ارسال های اخیر

  • بررسی عوامل موثر بر خریدهای ناگهانی و وسواسی با نقش تعدیل کنندگی ارزش شادمندی 

    سمیاری, مسعود؛ منصوری موید, فرشته؛ سمیاری, مجید (دانشگاه آزاد اسلامی قزوینQazvin Islsmic Azad University, 2018-02-20)
    خرید های ناگهانی و وسواسی یکی از جنبه های مهم رفتار مصرف کننده و از مفاهیم با اهمیت در محیط بازاراست.. در این مقاله سعی شده است عوامل موثربر رفتار خریدهای  ناگهانی و وسواسی با نقش ارزش شادمندی در بین مصرف کنندگان کالاهای ...

  • طراحی و تبیین الگوی رتبه بندی سازمان‌های تابعه شهرداری‌ها 

    قمیان, محمدمهدی؛ وقفی, سیدحسام؛ فیاض, علی (دانشگاه آزاد اسلامی قزوینQazvin Islsmic Azad University, 2018-02-20)
    تمرکز صرف بر وجوه عملکردی سازمان‌ها (و عدم توجه به ویژگی‌ها، وجوه افتراق ذاتی و عوامل خارج از اراده سازمان‌ها که بر عملکرد آن‌ها تأثیرگذار است)، از جمله مهم‌ترین نقایص سیستم‌های ارزیابی عملکرد و رتبه‌بندی موجود بوده که در ...

  • بررسی رابطه میان جهت‌گیری استراتژیک بر میزان مسئولیت اجتماعی 

    احتشام راثی, رضا؛ امینی, وحید؛ امینی, سعید (دانشگاه آزاد اسلامی قزوینQazvin Islsmic Azad University, 2018-02-20)
    پژوهش حاضر باهدف بررسی رابطه میان جهت­گیری استراتژیک بر میزان مسئولیت اجتماعی در شرکت­های صنعتی کرج انجام شد. جامعه آماری این پژوهش را مدیران ارشد در شرکت­های صنعتی شهر کرج تشکیل می­دهند که شامل 3697 نفر بودند. از بین این ...

  • بررسی و رتبه‌بندی مهم‌ترین علل تمایل مصرف‌کنندگان داخلی در انتخاب محصولات جایگزین خارجی 

    نوروزی, حسین؛ احمدی, رقیه (دانشگاه آزاد اسلامی قزوینQazvin Islsmic Azad University, 2018-02-20)
    این پژوهش با هدف بررسی و رتبه­بندی مهم­ترین علل تمایل مصرف­کنندگان داخلی در انتخاب محصولات جایگزین خارجی انجام گرفته است. مدل مفهومی تحقیق با وارد کردن عوامل مربوط به تولیدکننده و عوامل مربوط به دولت به مدل رفتار خریدار ...

  • شناسایی عوامل تاثیرگذار در سرمایه‌گذاری شرکت‌ها در بخش تحقیق و توسعه 

    حاجی محمد علی جهرمی, مقداد؛ ویردی کلهری, سلیمان اله (دانشگاه آزاد اسلامی قزوینQazvin Islsmic Azad University, 2018-02-20)
    هدف اصلی این مقاله بررسی عوامل تاثیرگذار در سرمایه­گذاری شرکت­ها در بخش تحقیق و توسعه می‌باشد. عواملی که در این تحقیق بعنوان متغیرهای مستقل مورد توجه قرار گرفته‌اند عبارتند از منابع ملموس، منابع ناملموس، عوامل مالی، عوامل ...

  • تاثیر تبلیغات پیامکی بر ارزش ویژه برند و قصد خرید 

    ملکی مین باش زرگاه, مرتضی؛ زارعی, عظیم؛ اسدزاده, محبوبه (دانشگاه آزاد اسلامی قزوینQazvin Islsmic Azad University, 2018-02-20)
    تحقیق حاضر با هدف بررسی رابطه بین تبلیغات از طریق پیام کوتاه و قصد خرید با در نظر گرفتن نقش واسط ارزش ویژه برند در نمایندگی­های بیمه ملت مشهد در انجام شده است. جهت دستیابی به این هدف به روش نمونه­گیری خوشه ای با تخصیص ...

  • تاثیر محتوای پیام تبلیغاتی بر روی قصد خرید کارکنان ستادی شهرداری تهران 

    یاوری, شیما؛ صابری, سید محمود (دانشگاه آزاد اسلامی قزوینQazvin Islsmic Azad University, 2018-02-20)
    این پژوهش به منظور بررسی قصد خرید در صنعت بیمه  صورت پذیرفته است؛ با توجه به اینکه در این پژوهش تلاش شده است تا تأثیر بین متغیرها یا همان روابط علّی بین متغیرهای مدل موردبررسی قرار گیرد این پژوهش ازنظر ماهیت و روش در دسته ...

  • بررسی روابط علی و معلولی و رتبه‌بندی عوامل بحرانی موثر فرار مالیاتی در ایران به کمک ترکیب روش‌های ANP و DEMATEL فازی گروهی 

    خلیل‌زاده, محمد؛ صدیقی‌زاده, داود؛ واسعی, مرتضی؛ پاشاپور, محمدرضا؛ شاکری, هدیه (دانشگاه آزاد اسلامی قزوینQazvin Islsmic Azad University, 2018-02-20)
    یکی از مهم‌ترین مسایل هر نظام اقتصادی، پدیده فرار از پرداخت مالیات است که به سختی می‌توان تجزیه‌وتحلیل دقیقی از آن ارایه داد. هدف از ارایه این مقاله، شناسایی، پیداکردن روابط علی و معلولی و همچنین رتبه‌بندی عوامل اصلی موثر ...

  • اثرات اجزای سود بر بازده سهام و ثبات سود در شرکت‌های پذیرفته شده بورس اوراق بهادار تهران 

    جان آبادی, احد؛ متوسل, مرتضی (دانشگاه آزاد اسلامی قزوینQazvin Islsmic Azad University, 2018-02-20)
    باتوجه به نقش سود حسابداری به‌عنوان مبنایی برای تصمیم‌گیری و پیش‌بینی افراد ذینفع و تأثیر آن بر بازده سهام شرکت‌ها، در این پژوهش مربوط بودن اجزای سود حسابداری با بازده سهام و ثبات سود در بازار سرمایه ایران بررسی‌شده است. ...

  • بررسی رابطه میان بازار گرایی با عملکرد با میانجی بازاریابی کارآفرینانه در بنگاه‌های کوچک و متوسط 

    نوروزی, حسین؛ شعبانی نژاد, اسماعیل؛ ولایتی شکوهی, رضوان (دانشگاه آزاد اسلامی قزوینQazvin Islsmic Azad University, 2018-02-20)
    هدف اصلی پژوهش حاضر، بررسی رابطه میان بازار گرایی با عملکرد سازمان و آزمون اثر میانجی متغیر بازاریابی کارآفرینانه است. جامعه‌ی آماری تحقیق شامل کسب‌وکارهای کوچک و متوسط استان مازندران می‌باشد که بر اساس فرمول جامعه محدود، ...

  • مدیریت دانش: حلقۀ ارتباطی میان رهبری تحول‌آفرین و رفتار شهروندی سازمانی 

    ایمانی, صاحب؛ بصیرت, مهدی؛ آلبوعباد, حسین (دانشگاه آزاد اسلامی قزوینQazvin Islsmic Azad University, 2018-02-20)
    هدف از انجام پژوهش حاضر بررسی نقش رهبری تحول­آفرین بر رفتار شهروندی سازمانی با در نظر گرفتن نقش میانجی مدیریت دانش است. روش پژوهش حاضر از نظر جمع­آوری داده­ها از نوع کمّی و از نظر روند انجام تحقیق از نوع توصیفی- پیمایشی ...

  • بررسی نقش تعدیلگر تعهد سازمانی در رابطه میان سرمایه اجتماعی و عملکرد شغلی 

    صابرمعاش, نوید؛ همتیان, هادی؛ زرگر, محمد؛ اسماعیل‌زاده, ناصر؛ ریزانه, جلال (دانشگاه آزاد اسلامی قزوینQazvin Islsmic Azad University, 2018-02-20)
    چرا کارکنان در برخی از سازمانها می‌توانند در کنار هم ایجاد سینرژی نمایند و عملکرد خویش را بهبود بخشند، در صورتی که در سازمانهای دیگر این امر امکان‌پذیر نیست؟ این سؤالات امروزه افزایش یافته و پاسخ به آنها برای توسعه سازمانها ...

  • طراحی چندهدفه زنجیره تأمین چابک و ارزشی با رویکرد الگوریتم ژنتیک چندهدفه 

    علی حسن‌پور, حسین؛ جبله, مرتضی (دانشگاه آزاد اسلامی قزوینQazvin Islsmic Azad University, 2018-02-20)
    یک محصول هنگامی که در تعداد مناسب و به موقع و در زمان مناسب به مشتری تحویل داده شود با ارزش است. امروزه، شرکت­ها و مردم با چالش­های چابکی و ارزش­های محوری روبرو هستند که استفاده از هر دو رویکرد و ترکیب آنها در مدل تحلیلی ...

  • نقش اعتماد کارکنان به مدیران (اعتماد عمودی) بر موفقیت سیستم مدیریت دانش 

    مجیدی, سعیده؛ مجیدی, میثم (دانشگاه آزاد اسلامی قزوینQazvin Islsmic Azad University, 2018-02-20)
    در سال‌های اخیر، اعتماد میان مدیران و کارکنان به دلیل اثرات قابل ‌توجهی که بر اثربخشی و موفقیت سازمان داشته‌اند، بسیار مورد توجه قرارگرفته‌اند. هدف از این تحقیق که انجام‌ گرفته، بررسی تأثیر اعتماد کارکنان به مدیران (اعتماد ...

  • شناسایی عوامل مؤثر بر رشد بانکداری الکترونیک ( با استفاده از تکنیک دلفی ) 

    امامی, لطیف؛ نمامیان, فرشید (دانشگاه آزاد اسلامی قزوینQazvin Islsmic Azad University, 2018-02-20)
    هدف این تحقیق، شناسایی عوامل موثر بر رشد بانکداری الکترونیک در شعب بانک ملی استان ایلام از آن جهت ضرورت دارد که با توجه به سرمایه گذاری‌های صورت گرفته توسط بانک ملی در زمینه توسعة بانکداری الکترونیک شناسایی این عوامل برای ...

  • توسعه و حل یک مدل تعیین اندازه انباشته دو سطحی با چند روش تولید بوسیله الگوریتم‌ بهینه سازی میرایی ارتعاش 

    ابراهیمی, محمد؛ امیری, مقصود (دانشگاه آزاد اسلامی قزوینQazvin Islsmic Azad University, 2018-02-20)
    مسئله تعیین اندازه انباشته شامل تعیین مقدار محصول و زمان­بندی برای چندین قلم بر روی یک واحد تسهیل با بیش از یک تعداد متناهی از دوره به طوری که تقاضا و ظرفیت محدود می­تواند با حداقل هزینه ارضا شود، می­باشد. در این مقاله، ...

  • بررسی تطبیقی تأثیر کیفیت خدمات، تصویر شرکت و رضایت بر نیات رفتاری مشتریان 

    دل‌افروز, نرگس؛ قلی‌پور سلیمانی, علی؛ گلی, آرمین (دانشگاه آزاد اسلامی قزوینQazvin Islsmic Azad University, 2018-02-20)
    هدف اصلی این پژوهش، بررسی تطبیقی تأثیر کیفیت خدمات، تصویر شرکت و رضایت بر نیات رفتاری مشتریان در بانک­های دولتی و خصوصی استان مازندران است. جامعه آماری شامل مشتریان بانک­های دولتی (سپه، ملی و کشاورزی) و بانک­های خصوصی ...

  • بهسازی رفتارهای شهروندی سازمانی با ایجاد محیط سازمانی مطلوب 

    صائبی, محمد؛ حاجی‌لو, وحید (دانشگاه آزاد اسلامی قزوینQazvin Islsmic Azad University, 2018-02-20)
    رفتار شهروندی سازمانی کارکنان، پیامدهای مهمی برای سازمان دارد. بروز این رفتارها می‌تواند سبب افزایش اثر بخشی سازمانی شود. جو سازمانی به عنوان ادراکات فرد از سازمانی است که در آن کار می‌کند و احساسی است که فرد نسبت به سازمانش ...

  • تحلیل تاثیر هوش اجتماعی بر کارآفرینی اجتماعی 

    شائمی برزکی, علی؛ تیموری, هادی؛ عبدی, مریم (دانشگاه آزاد اسلامی قزوینQazvin Islsmic Azad University, 2018-02-20)
    کارآفرینی اجتماعی امروزه به موضوعی پر اهمیت در کارآفرینی تبدیل شده است. هدف پژوهش حاضر تحلیل تاثیر هوش اجتماعی بر کارآفرینی اجتماعی است که به صورت مطالعه‌ی موردی درخیریه‌های منتخب شهر اصفهان صورت گرفته است. این پژوهش از ...

  • جایگاه استراتژی‌های خطرپذیر جدید بر تشخیص فرصت‌های کارآفرینانه در شرکت‌های کارآفرین 

    الوانی, سید مهدی؛ حسین پور, داود؛ گنجی‌زاده مرادلو, حامد (دانشگاه آزاد اسلامی قزوینQazvin Islsmic Azad University, 2018-02-20)
    پژوهش حاضر با هدف تاثیر استراتژی‌های خطرپذیر جدید بر تشخیص فرصت‌های کارآفرینانه در شرکت‌های کارآفرین صورت گرفت. این تحقیق از نظر هدف، کاربردی است و رویکرد کمی دارد و از نظر شیوه جمع‌آوری داده‌ها، توصیفی- پیمایشی است. جامعه ...

View more