• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه مدیریت توسعه و تحول
    • دوره 1398, شماره 38
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه مدیریت توسعه و تحول
    • دوره 1398, شماره 38
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    اثر رفتارهای درون‌نقشی و فرانقشی در شناسایی نام تجاری

    (ندگان)پدیدآور
    بذرافکن, محمدمهدیکاظمی, فضل اله
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    409.6کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    این پژوهش به‌منظور بررسی نقش میانجی رفتارهای درون نقشی و فرانقشی در تأثیرگذاری نیازهای روانی بر شناسایی نام تجاری توسط مصرف‌کننده در شرکت ارتباطات سیار ایران "همراه اول" انجام شد، در این پژوهش متغیرهای پژوهش به‌وسیله پرسشنامه مورد ارزیابی قرار گرفت. پرسشنامه بین 400 نفر نمونه از جامعه آماری که کلیه مشتریان شرکت ارتباطات سیار ایران "همراه اول" در سطح شهر شیراز می‌باشد، توزیع شد. روش تحقیق پیمایشی و توصیفی از نوع همبستگی بود. جهت پاسخ به سؤالات و بررسی فرضیات تحقیق با نرم‌افزار اسمارت پی ال اس از روش بررسی معادلات ساختاری و تحلیل مسیر به روش حداقل مربعات جزئی (PLS) استفاده گردید. نتایج این پژوهش حاکی از آن است که تعلق‌خاطر و خودباوری بر رفتار درون نقشی مصرف‌کننده دربرند سازی تأثیر مثبت و معنی‌داری دارند. نتایج این پژوهش تأثیر مثبت و معنی‌دار خودباوری و استقلال فردی بر رفتار فرانقشی مصرف‌کننده دربرند سازی را نیز تأیید می‌کند. نتایج همچنین نشان می‌دهد که رفتار درون نقشی مصرف‌کننده و رفتار فرانقشی مصرف‌کننده دربرند سازی بر شناسایی برند تأثیر معنی‌داری دارد.
    کلید واژگان
    نیازهای روانی
    رفتارهای درون نقشی و فرانقشی
    شناسایی نام تجاری
    همراه اول

    شماره نشریه
    38
    تاریخ نشر
    2019-11-22
    1398-09-01
    ناشر
    دانشگاه آزاد اسلامی قزوین
    Qazvin Islsmic Azad University
    سازمان پدید آورنده
    کارشناسی ارشد، گروه مدیریت اجرایی گرایش استراتژیک، واحد شیراز، دانشگاه آزاد اسلامی، شیراز، ایران
    استادیار، گروه مدیریت کسب‌وکار، واحد شیراز، دانشگاه آزاد اسلامی، شیراز، ایران (عهده‌دار مکاتبات)

    URI
    http://www.jdem.ir/article_669577.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/69397

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب