بررسی عوامل تاثیرگذار بر رفتار مصرفی سبز پایدار
(ندگان)پدیدآور
عباسی, جوادرضائی, عاطفهنوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
تغییر سبک زندگی و الگوی مصرف پس از رشد جمعیت و شهرنشینی، همچنین تغییرات ایجاد شده در شرایط آبوهوایی و منابع کره زمین، لزوم بازنگری در برنامههای تولید و مصرف را نمایان ساخته است؛ در این میان، تولید و مصرف محصولات سبز به جای محصولات معمولی، یکی از راههای حفظ منابع و محیطزیست برای نسل آینده به شمار میرود. در این پژوهش، ادراک ارزش مصرفی بهعنوان محرکهای مصرف محصولات سبز و همچنین تمایل به پرداخت بهای بیشتر سبز شناخته شده است. در مدل پژوهش نگرش زیست محیطی، عوامل زمینهای و نوجویی مصرف کننده ساختار اولیه مدل را تشکیل دادهاند و ادراک ارزش مصرفی بهعنوان متغیرهای میانجی آزمون شدهاند. روش تحقیق از نوع توصیفی پیمایشی است. اعضای نمونه آماری این پژوهش، 390 نفر از مصرفکنندگان محصولات سبز فروشگاههای رفاه شهر تهران بودند که از طریق پرسشنامه مورد سنجش قرار گرفتند. جهت بررسی فرضیات تحقیق از مدلسازی ساختاری (SEM) استفاده شده است. نتایج بدست آمده نشان میدهد متغ
کلید واژگان
مصرف پایدارارزشهای مصرفی
تمایل رفتاری
تمایل به پرداخت
شماره نشریه
31تاریخ نشر
2018-02-201396-12-01
ناشر
دانشگاه آزاد اسلامی قزوینQazvin Islsmic Azad University
سازمان پدید آورنده
استادیار، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد قزوین، گروه مدیریت، قزوین، ایران(عهده دار مکاتبات)دانشجوی کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد قزوین، گروه مدیریت، قزوین، ایران




