• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه مدیریت توسعه و تحول
    • دوره 1396, شماره 30
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه مدیریت توسعه و تحول
    • دوره 1396, شماره 30
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    رسانه های اجتماعی و استراتژی های ارتباطی بازاریابی در بانکداری نوین

    (ندگان)پدیدآور
    حیدری, مجیددلاور, علیسجادی جاغرق, سید عبدالهفرهنگی, علی اکبرمحمدخانی, کامران
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    525.9کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    در بانکداری نوین، بانک‌ها و مؤسسات اعتباری می‌توانند در امور مرتبط با بازاریابی، خدمات مشتری و اطلاع‌رسانی به هنگام، از کاربران حرفه‌ای رسانه‌های اجتماعی بشمار آیند؛ زیرا استفاده از رسانه‌های اجتماعی، عاملی مؤثر در موفقیت بانک‌های امروزی خواهد بود. از سوی دیگر با توجه نقش رسانه‌ها در استراتژی‌های ارتباطی بازاریابی، این پژوهش هدف اصلی خود را بررسی عوامل مؤثر بر رسانه‌های اجتماعی در استراتژی‌های ارتباطی بازاریابی قرار داده است. پژوهش از نوع توصیفی - پیمایشی و به منظور گردآوری اطلاعات، نظرات اساتید، خبرگان، صاحب‌نظران حوزه بانکداری و مدیران ارشد و میانی شعب بانک تجارت در قالب 210 پرسش‌نامه جمع‌آوری شد. پس از اینکه نرمال بودن تمامی متغیرهای پژوهش با استفاده از آزمون کولموگروف - اسمیرنوف تأیید شد؛ با استفاده از آزمون­های آماری به راستی آزمایی فرضیه­های پژوهش پرداخته شد. نتایج نشان داد متغیرهای مورد بررسی در پژوهش سطح معناداری مناسبی قرار داشته و رتبه‌بندی میانگین متغیرهای پژوهش تفاوت معناداری را نشان می­دهد. افزایش موانع قانونی، پذیرش مشتریان و فرهنگ اجتماعی به‌کارگیری رسانه‌های اجتماعی را تعیین می‌کند و میان وضعیت موجود چهار متغیر پژوهش تفاوت معنی‌داری وجود دارد؛ یعنی دارای رتبه یکسانی نیستند. رتبه‌های به‌دست‌آمده به ترتیب از رتبه 1 تا 4 عبارتند از: پذیرش مشتریان (93/2)، زیرساخت (90/2)، فرهنگ اجتماعی (53/2) و موانع قانونی (63/1). همچنین میانگین نمرات مؤلفه‌ها و متغیرهای پژوهش بر حسب جنسیت و سن، برخلاف تحصیلات تفاوت معناداری را نشان می­دهد.
    کلید واژگان
    رسانه‌های اجتماعی
    استراتژی‌های ارتباطی بازاریابی
    بانکداری نوین
    بانک تجارت

    شماره نشریه
    30
    تاریخ نشر
    2017-11-22
    1396-09-01
    ناشر
    دانشگاه آزاد اسلامی قزوین
    Qazvin Islsmic Azad University
    سازمان پدید آورنده
    دانشجوی دکتری، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات تهران، گروه مدیریت رسانه، تهران، ایران
    استاد، دانشگاه علامه طباطبایی، گروه مدیریت، تهران، ایران (عهده‌دار مکاتبات)
    استادیار، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات تهران، گروه مدیریت رسانه، تهران، ایران
    استاد، دانشگاه تهران، گروه مدیریت دولتی، تهران، ایران
    استادیار، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات تهران،گروه مدیریت، تهران، ایران

    URI
    http://www.jdem.ir/article_536362.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/69326

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب