رابطه با نام تجاری، محور ایجاد نام تجاری قوی در بانک های تجاری
(ندگان)پدیدآور
حیدرزاده هنزائی, کامبیزعباسی, جوادنوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
این پژوهش به شناسایی عوامل موثر بر ارزش ویژه نام تجاری بانکهای تجاری و بررسی روابط آنان در قالب یک مدل ارزیاب نام تجاری پرداخته است و در پی آن میباشد که مدلی بومی برای صنعت بانکداری ایران ارائه نماید. بنابراین با روش تحقیق ترکیبی (کیفی وکمی) نخست از طریق مطالعات اکتشافی سه بعد ارزش ویژه نام تجاری، دانش نام و نشان تجاری و رابطه با نام تجاری در بانکهای تجاری شناسایی گردید. در این تحقیق نمونهای به تعداد 802 نفر از مشتریان بانکهای خصوصی و دولتی در نظر گرفته شد و برای پاسخ به سئوالات تحقیق، دادههای گردآوری شده با تکنیکهای آماری مناسب تجزیه و تحلیل گردید. نتایج این پژوهش نشان میدهد که مولفههای رابطه با نام تجاری نقش متغیر میانجی را ایفا مینماید. به عبارت دیگر، دانش نام تجاری بر رابطه مشتریان با نام تجاری بانکها تاثیر مستقیم و مثبت میگذارد و پیامدهای ارزش ویژه نام تجاری بانکها (تمایل به معرفی نام تجاری بانک و تمایل به استفاده از خدمات جدید بانک) بهطور مستقیم متاثر از رابطه مشتریان با نام و نشان تجاری میباشند.
کلید واژگان
ارزش ویژه نام تجاریرابطه با نام تجاری
دانش نام تجاری
دلبستگی به نام تجاری
بانک های تجاری
شماره نشریه
20تاریخ نشر
2015-05-221394-03-01
ناشر
دانشگاه آزاد اسلامی قزوینQazvin Islsmic Azad University
سازمان پدید آورنده
دانشیار، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات تهران، گروه مدیریت بازرگانی، تهران، ایراندانشجوی دکتری، واحد علوم و تحقیقات تهران، گروه مدیریت بازرگانی، تهران، ایران




