رابطه بین قابلیت یادگیری بازار با کارآفرینی سازمانی و نوآوری سازمانی.
(ندگان)پدیدآور
رحیمی, ابراهیمعباسی رستمی, نجیبهصفری شاد, فرانکنوروزی, مهدینوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
کارآفرینی و نوآوری اساس و بسترساز تغییر و تحول و دگرگونی است. سازمانها از طریق قابلیت یادگیری بازار میتوانند نیازها و خواستههای مشتریان خود را شناسایی کنند و بر اساس آن به کارآفرینی سازمانی و نوآوری در محصولات خود میپردازند؛ بنابراین، هدف از پژوهش حاضر بررسی رابطه بین قابلیت یادگیری بازار با کارآفرینی سازمانی و نوآوری سازمانی است. روششناسی پژوهش از نوع توصیفی- همبستگی است. جامعه آماری این پژوهش شامل 100 نفر از مدیران شرکتهای سنگ، معادن و صنایع وابسته اصفهان است که با استفاده از جدول مورگان تعداد 80 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند. در تجزیه و تحلیل دادهها از آزمون رگرسیون استفاده شده است. نتایج پژوهش حاکی از آن است که بین قابلیت یادگیری بازار و کارآفرینی سازمانی و نوآوری سازمانی رابطه معنادار و خطی وجود دارد. همچنین بین کارآفرینی سازمانی و نوآوری سازمانی نیز رابطه خطی و معنادار مشاهده شده است.
کلید واژگان
قابلیت یادگیری بازارکارآفرینی سازمانی
نوآوری سازمانی
شماره نشریه
4تاریخ نشر
2019-02-201397-12-01
ناشر
دانشگاه هوایی شهید ستاری- دانشکده مدیریتسازمان پدید آورنده
دکترای مدیریت منابع انسانی و عضو هیات علمی دانشگاه فنی و حرفه ایدانش آموخته کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی، دانشگاه اصفهان، اصفهان، ایران.
دانشجوی دکتری مدیریت بازرگانی، دانشگاه یزد، یزد، ایران.
دکتری فلسفه تعلیم و تربیت، دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک، اراک، ایران.




