نقش رسانۀ ملی در توسعۀ فوتبال حرفهای ایران از منظر کارشناسان و مدیران حوزه فوتبال و رسانه
(ندگان)پدیدآور
تاجیک اسماعیلی, سمیهواعظی, مهدینوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف از انجام پژوهش حاضر، بررسی نقش رسانۀ ملی در توسعۀ فوتبال حرفهای ایران از منظر کارشناسان و مدیران حوزه فوتبال و رسانه است. روش پژوهش، توصیفی – پیمایشی و ابزار اندازه گیری آن، پرسشنامه محقق ساخته است. جامعه آماری شامل کلیه کارشناسان و مدیران حوزه فوتبال و رسانه بوده و بر اساس فرمول کوکران 217 نفر به عنوان نمونه مورد بررسی به صورت نمونه در دسترس انتخاب شدند . در نهایت با استفاده از نرم افزار AMOS و SPSS به تجزیه و تحلیل داده های جمع آوری شده پرداخته شد. یافتههای پژوهش نشان داد که از نظر کارشناسان و مدیران حوزه فوتبال و رسانه، رابطۀ معناداری بین نقش رسانه ملی در جذب جوانان به سمت فوتبال حرفه ای و افزایش محبوبیت ورزش فوتبال در جامعه وجود دارد. یافتهها همچنین مؤید این است که از نظر کارشناسان و مدیران حوزه فوتبال و رسانه، بین رسانه ملی و جذب سرمایه گذاران به سمت فوتبال حرفه ای و میان رسانه ملی و اطلاع رسانی دقیق از فوتبال هیچ ارتباط معنی داری وجود ندارد.
کلید واژگان
رسانۀ ملیجذب جوانان
سرمایه گذاری
توسعۀ فوتبال حرفهای
اطلاعرسانی و محبوبیت
شماره نشریه
30تاریخ نشر
2019-08-231398-06-01
ناشر
دکتر عباس اسدیسازمان پدید آورنده
عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی شهر تهرانکارشناس ارشد علوم ارتباطات اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شرق




