فصلنامه علوم خبری

ارسال های اخیر

  • نقش ارتباطات غیرکلامی در ساخت اجتماعی واقعیت 

    مجد نیا, مجید (دکتر عباس اسدی, 2021-08-23)
    از آنجا که رفتارهای ما «موقعیت‌ها ‌و نقش‌های» ما را هدایت می‌کنند، هر شخص در شکل دادن به آنچه که هر لحظه می‌تواند اتفاق بیافتد توانمند تصور می‌شود. به زبان دیگر «واقعیت» یک امر ثابت نیست که ما بتوانیم آن را تصور کنیم، جمله ...

  • ارائه مدل مطلوب برای کسب ‌و کار پادکست‌های ایرانی 

    افراش, ادریس؛ خجیر, یوسف (دکتر عباس اسدی, 2021-08-23)
    هدف از انجام این پژوهش ارائه مدل کسب و کار پادکست‌های ایرانی می‌باشد.  جامعه آماری فعالان حوزه پادکست هستند. تحلیل داده‌های حاصل از مصاحبه‌ها با استفاده از تحلیل مضمون و کدگذاری به‌وسیله نرم‌افزار MAXQDA انجام گرفت و نتایج ...

  • عوامل بازدارنده در پذیرش فناوری‌های جدید اطلاعاتی و ارتباطی در بین مدیران سازمان‌های رسانه‌ای 

    فرهنگی, علی اکبر؛ مظفری, افسانه؛ جرجانی, شهرام (دکتر عباس اسدی, 2021-08-23)
    در عصر جهانی شدن که با تحولات پرشتاب عصر جدید و ورود و نفوذ فناوری‌های جدید اطلاعاتی و ارتباطی رو به رو هستیم، مدیران سازمان‌های رسانه‌ای برای بقا و پیشتاز بودن درفضای به شدت رقابتی موجود، ‌ناگزیر به استفاده از فناوری‌های ...

  • تأثیر روابط دولت-رسانه بر روند روزنامه‌نگاری توسعه در ترکیه (2021-1945) 

    صادقیان, حسن؛ بهجتی, یدالله (دکتر عباس اسدی, 2021-08-23)
    روزنامه‌نگاری توسعه از دهه 1980 به بعد به صفاتی همانند بانی ملت-دولت، کارگزاران تقویت‌کننده دولت، حافظان شفافیت، مزین شده است. در همین راستا، هدف مقاله حاضر، واکاوی تأثیر متقابل روابط دولت-رسانه بر روند روزنامه‌نگاری توسعه ...

  • تحلیل قانون جرایم رایانه‌ای در بستر جرم شناسی نظری 

    امیریان, امین؛ مالمیر, محمود؛ حیدری, مسعود (دکتر عباس اسدی, 2021-05-22)
    با توجه به تحولات عظیمی که در عرصه تکنولوژی به وقوع پیوسته و انقلاب‌های مختلفی که در زمینه فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات در طی چند سال اخیر شاهد آن بوده‌ایم و با توجه به کارکرد مثبت این فن‌آوری اما گاه دیده می‌شود که بعضی از ...

  • گفتمان شناسی مطالبات حقوق زنان در انتخابات و مقایسه با اصل 21 قانون اساسی (مورد مطالعه خبرگزاری‌ها و سایت‌های خبری داخلی) 

    باقری, زهرا؛ نقیب السادات, سیدرضا؛ زارعان, منصوره (دکتر عباس اسدی, 2021-05-22)
    مطالبات حقوق زنان در عرصه‌های مختلف باعث می‌شود که فعالین این حوزه، گاهی خودآگاه یا ناخودآگاه به موضع‌گیری و در نهایت قطب‌بندی میان خودشان و دیگران بپردازند و هنگام صحبت، از ضمایر «ما» و «آن‌ها» استفاده می‌کنند. بر این ...

  • محله محوری به عنوان یک واحد تصمیم‌گیری خرد برای آموزش ارتباطات و مشارکت شهروندان 

    لطیفی, غلامرضا؛ شیردل, آذر؛ رضائی, میثم (دکتر عباس اسدی, 2021-05-22)
    اصلی‌ترین هسته‌ی اولیه‌ی شهرها را محله‌های آنان تشکیل می‌دهند. تصمیم‌گیری در مورد محله‌ها امری می‌باشد که می‌بایستی حقوق شهروندی مردمان آن را نیز مدنظر قرار داد و تغییرات را به صورتی که مردم می‌خواهند اعمال نمود. امروزه ...

  • تدوین الگوی ارتباطات اسلامی از منظر قرآن کریم 

    مسعودی, امیدعلی (دکتر عباس اسدی, 2021-05-22)
    مدل‌ها الگوهای ارتباط ارائه‌شده در علوم ارتباطات بیشتر شامل عناصر و مفاهیم دوران حیات مادی انسان‌ها است.نداشتن یک مدل یا الگوی ارتباطی که همه عَوالِم حیات او را در برگیرد، مشکل اصلی همه این الگوها است.در این تحقیق تلاش شده ...

  • مهارت عذرخواهی - ترجمه 

    بابازاده مقدم, حامد (دکتر عباس اسدی, 2021-02-19)
    حقوق ارتباطات، یک رشته حقوقی مستقل و نوپا است که در دهه‌های اخیر، بر اثر پیشرفت ابزارهای ارتباطی و ظهور شبکه­های اجتماعی، اهمیت آن مورد توجه پژوهشگران حقوقی، اصحاب رسانه و مقامات دولتی قرار گرفته است. چنانچه استاد فقید ...

  • جایگاه سواد رسانه در نظام آموزش و پرورش 

    میزبانی, فریده (دکتر عباس اسدی, 2021-02-19)
    عصر حاضر را عصر سلطه ارتباطات می‌نامند. بی‌گمان در مورد همه مسائل جهان، بزرگ‌ترین رسالت اطلاع رسانی بر دوش رسانه‌های جمعی است. رسانه‌ها با گسترش مرز‌های جغرافیایی، فرهنگی و سیاسی، هویت انسان معاصر را تحت تأثیر قرار داده‌اند، ...

  • بازتاب شخصیت کودک متفکر و اجتماعی در فیلم درد و افتخار ساخته ی پدرو آلمادوار 

    کسایی, لیلا؛ آذری, غلامرضا؛ فرهنگ خاقانپور, مهگان (دکتر عباس اسدی, 2021-02-19)
    این مقاله برآن است تا ضمن بررسی آخرین فیلم " پدرو آلمادوار " به نام" درد و افتخار " با نگاهی متفاوت به فیلم، مخاطب خود را از زاویه‌ای دیگر به تفکر فرا خواند، فیلم در میان منتقدین و تحلیل‌گران به فیلمی عاشقانه با موضوع ...

  • بررسی ابزار دیجیتال مارکتینگ در بهبود کسب و کار 

    ایران عقیده, علی (دکتر عباس اسدی, 2021-02-19)
    فناوری اطلاعات و ارتباطات در هر جنبه از زندگی جامعه مؤثر بوده است و تغییرات زیادی را در روش­های مختلف انجام کار عادی‌مان به وجود آورده است. ابزارهای ارتباط دیجیتال تقریباً تمام زندگی امروزی ما را احاطه کرده‌اند. این گستردگی ...

  • کارایی و چالش های شبکه های اجتماعی موبایل محور؛ دربازسازی معنایی فضای رسانه های نوین 

    سعادت سیرت, ناهید (دکتر عباس اسدی, 2021-02-19)
    شبکه های اجتماعی موبایلی به لحاظ ویژگی هایی که دارند، می توانند فرصت ها و چالش هایی را برای کاربران ایجادکنند که این امرکارکرد و کژکارکرد این شبکه ها را در بازسازی معنا تعیین می کند. این پژوهش با استفاده از روش کیفی باتکنیک ...

  • راهبردهای ارتباطی جهت توسعه و رونق کسب و کار در پاندومی کرونا و پساکرونا 

    میر, صمد؛ ملکیان, نازنین؛ آقامحمدی, مهدی؛ حسینی, سید عبدالرضا؛ مرادی, فرشته؛ ورمزیار, محمدعلی (دکتر عباس اسدی, 2021-02-19)
    اقتصاد جهانی و به خصوص کسب و کار به عنوان جز لاینفک زندگی بشری تحت تأثیر حوادث مختلف از جمله بحران کرونا قرار گرفته است.مقاله پیش رو با عنوان «راهبردهای ارتباطی جهت توسعه و رونق کسب و کار در پاندومی کرونا و پساکرونا» در ...

  • علت شناسی ارتکاب جرایم سایبری و سازوکارهای پیشگیری از آن 

    امیریان, امین؛ عبدالصمدی, راضیه؛ حیدری فارسانی, فاطمه (دکتر عباس اسدی, 2020-11-21)
    قانون جرایم رایانه‌ای سرانجام پس از فراز و نشیب‌های فراوان در سال 1388 تصویب  و به ترتیب  اجرا نهاده شد و دست به جرم انگاری رفتارهای مجرمانه که به تاسی از کنوانسیون جرایم رایانه‌ای اتخاذ شده بود پرداخت.  این قانون به عنوان ...

  • بازنمایی«انسان شناسی مولوی» و سلوکِ عرفانی مبتنی بر آن در برنامه «گنج حضور» 

    سرپرست سادات, سید ابراهیم (دکتر عباس اسدی, 2020-11-21)
    انسان شناسیِ مولانا جلال‌الدین محمد بلخی رومی، از برترین و غنی‌ترین کوشش‌های حوزه «انسان شناسی دینی» است؛ چنانکه اساسِ پهنه‌ی ناپیدا کرانه‌ی مثنوی وی، انسان شناسی دانسته شده است؛ برای بسط و انتشارِ این حوزه مطالعاتی مهم، ...

  • نقش تبلیغات ماهواره‌ای کالاهای ایرانی در سبک زندگی ایرانیان از نگاه دانشجویان رسانه و مطالعات فرهنگی 

    کیا, علی اصغر؛ خلجی, مریم (دکتر عباس اسدی, 2020-11-21)
    هدف این تحقیق نقش تبلیغات ماهواره‌ای کالاهای ایرانی در سبک زندگی ایرانیان از نگاه دانشجویان رسانه و مطالعات فرهنگی است. روش انجام این تحقیق، توصیفی از نوع پیمایشی است. پژوهش حاضر از نوع توصیفی- پیمایشی است و ابزار گردآوری ...

  • سبک زندگی و مصرف رسانه‌ای در سیستان و بلوچستان 

    توانای نامی, مریم (دکتر عباس اسدی, 2020-11-21)
    توجه به مفهوم سبک زندگی، حاصل چرخش چند دهه اخیر علوم اجتماعی به سمت فرهنگ و نیازهای اساسی فرهنگی است. مصرف رسانه‌ای به ویژه رسانه‌های جدید به عنوان عاملی برای قشربندی سبک زندگی می‌تواند ملاک نظر قرار گیرد. نفوذ فناوری به ...

  • نسبت شفافیت سیاسی و اعتماد سیاسی 

    رهبر, عباسعلی؛ قنبرپور, سارا (دکتر عباس اسدی, 2020-11-21)
    یکی ازاساسی‌ترین چالش‌های فراروی مدیریت دولتی  مقوله چگونگی حفظ و ارتقای اعتماد سیاسی نسبت به سازمان‌های دولتی و حکومتی است. شفافیت به عنوان یکی ازشاخص‌های حکمرانی خوب می‌تواند یکی ازروش‌هایی باشد که مسئولان حکومتی در رسیدن ...

  • نقش روزنامه‌نگاری آنلاین در توسعه مشارکت سیاسی مردم 

    زابلی زاده, اردشیر؛ حیات بخش, حسین (دکتر عباس اسدی, 2020-11-21)
    یکی از شاخص‌های مهم در یک نظام مشروع میزان مشارکت مردم در فعالیت‌های، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و... است. با توجه به نقش رسانه در دنیای امروز به عنوان یک اهرم قدرتمند در دست دولت‌ها و ایفای نقش مؤثر بر تحولات سیاسی و اجتماعی ...

View more