مرور دوره 12, شماره 46 بر اساس عنوان

  • بررسی تحلیلی ابعاد و مؤلفه‌های دانشگاه‌پژوهی: ارائه الگوی تلفیقی دانشگاه‌پژوهی 

    طرقی, جعفر؛ عارفی, محبوبه؛ یمنی دوزی سرخابی, محمد؛ مرجائی, سیدهادی (دبیرخانه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی, 2019-08-23)
    هدف از این پژوهش بررسی تحلیلی نوشته‌های علمی صاحب‌نظران آموزش عالی در شناسایی و مفهوم‌سازی ابعاد و مؤلفه‌های دانشگاه‌پژوهی و ارائه یک الگوی تلفیقی مبتنی بر رویکرد کارکردی است. دانشگاه‌پژوهی مجموعه فعالیت‌هایی است که به‌منظور ...

  • بررسی ظرفیت تأثیرگذاری بازی‌های رایانه‌ای خشن بر عملکرد اخلاقی کاربران، براساس مدل رست ـ ناروائز 

    وجدانی, فاطمه؛ حیدری, سمیرا (دبیرخانه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی, 2019-08-23)
    هدف از انجام این تحقیق، بررسی ظرفیت تأثیرگذاری بازی‌های رایانه‌ای خشن به‌عنوان یک محیط یادگیری بر عملکرد اخلاقی کاربران، براساس مدل چهار مؤلفه‌ای رست-ناروائز است. این دیدگاه سعی می‌کند تبیین دقیق‌تری از فرایند‌ها و مؤلفه‌های ...

  • راهبرد تعاملی ـ توضیحی در آموزش علوم انسانی 

    رحیم‌زاده, افسانه؛ بلندهمتان, کیوان؛ سلیمی, جمال (دبیرخانه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی, 2019-08-23)
    این پژوهش با هدف دستیابی به رویکردی در آموزش علوم انسانی، به بررسی شیوه‌های تدریس مؤثر در علوم انسانی در دانشگاه‌های ایران پرداخته است. برای این منظور چگونگی آموزش استادان بزرگ علوم انسانی و اجتماعی در ایران واکاویده شد. ...

  • علامه طباطبایی و تکوین دال آزادی در گفتمان انقلاب اسلامی 57 ایران 

    اسماعیلی, محمدجواد (دبیرخانه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی, 2019-08-23)
    این مقاله برای نخستین‌بار، با استفاده از رهیافت تحلیل گفتمان به نقش علامه طباطبایی در تکوین دال «آزادی» در معنای مورد نظرِ گفتمان انقلاب اسلامی 1357 ایران می‌پردازد و کوشش می‌کند به دو پرسش پاسخ دهد: 1. نقش اندیشه علامه ...