مرور دوره 7, شماره 26 بر اساس عنوان

  • تأثیر میزان خودکنترلی بر ارتکاب جرم در میان دانشجویان 

    علیوردی‌نیا, اکبر؛ یونسی, عرفان (دبیرخانه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی, 2014-08-23)
    پژوهش حاضر با تمرکز بر دو جرم معیّن، به بررسی تاثیر میزان خودکنترلی بر میزان مصرف مواد و الکل در میان دانشجویان پرداخته است. برای دستیابی به این هدف ابتدا با روش نمونه‌‌گیری تصادفی ساده، دانشگاه‌‌های تهران و علامه طباطبایی ...

  • تحلیل تجربه‌‌های معلمان از دوشغله بودن؛ مطالعه کیفی دلایل و پیامدها 

    قادرزاده, امید؛ فرجی, سیروان (دبیرخانه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی, 2014-08-23)
    دوشغله بودن معلمان پدیده‌‌ شایعی است که به‌‌عنوان چالشی برای نظام آموزش و پرورش تلقی می‌‌شود. اینکه معلمان دوشغله بودن را چگونه درک و تفسیر می‌‌کنند و چه شرایطی را در این نوع کنش خود دخیل می‌‌دانند جای تامل است. این پژوهش ...

  • رابطه معنویت محیط کار با رضایت مشتریان و نقش تعدیل‌گری رفتار شهروندی سازمانی 

    صنوبر, ناصر؛ رحیمی‌اقدم, صمد (دبیرخانه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی, 2014-08-23)
    در ادبیات مدیریت از معنویت محیط کار به‌‌عنوان یک دارایی باارزش ناملموس یاد می‌‌شود و تاثیر آن بر کارکرد‌‌های مهم مدیریت و سازمان در حال بررسی است. هدف این تحقیق، بررسی تأثیر این متغیر مهم بر رضایت مشتریان با لحاظ نقش ...

  • روش‌شناسی تحقق علوم اسلامی از دیدگاه سیدمحمدنقیب العطاس 

    حسنی, سیدحمیدرضا؛ درگاه‌زاده, محمد (دبیرخانه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی, 2014-08-23)
    یکی از مسایل اساسی در تحلیل دیدگاه‌‌های مختلف علم دینی، تبیین روش‌‌شناسی مناسب تحقق آن است. پژوهش حاضر به‌‌تبیین روش‌‌شناسی علم دینی (اسلامی) عطاس با توجه به مبانی هستی‌‌شناختی، معرفت‌‌شناختی و انسان‌‌شناختی اسلامی وی و ...

  • علیهِ جامعه‌‌شناسیِ سیاست‌‌گذار 

    طالبان, محمدرضا (دبیرخانه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی, 2014-08-23)
    جامعه‌‌شناسی سیاست‌‌گذار آن‌‌گونه که بوراووی تشریح نموده است به شیوه‌‌های گوناگون در سیاست‌‌گذاری‌‌های اجتماعی جوامع مداخله می‌‌کند و در خدمت هدفی است که کارفرمایش تعیین کرده و برای مشکلات سفارش داده شده راه‌‌حل‌‌هایی ارائه ...

  • نقد و ارزیابیِ «گویه‌‌های به‌کار رفته» در پیمایش‌های دینداری در ایران 

    شجاعی‌زند, علیرضا (دبیرخانه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی, 2014-08-23)
    اعتماد به‌‌نتایج و الگوگیری از پیمایش‌‌های دینداری در ایران، مستلزم اطمینان از روایی آنها در سه سطح «مدل»، «سنجه» و «گویه»‌‌های آن است. این مقاله با تمرکز بر 12 پیمایشِ شاخص، به‌‌بررسی روایی آنها در سطح سوم پرداخته و آن ...