• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه علمی پژوهشی راهبرد فرهنگ
    • دوره 7, شماره 26
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه علمی پژوهشی راهبرد فرهنگ
    • دوره 7, شماره 26
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    رابطه معنویت محیط کار با رضایت مشتریان و نقش تعدیل‌گری رفتار شهروندی سازمانی

    (ندگان)پدیدآور
    صنوبر, ناصررحیمی‌اقدم, صمد
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    688.5کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    در ادبیات مدیریت از معنویت محیط کار به‌‌عنوان یک دارایی باارزش ناملموس یاد می‌‌شود و تاثیر آن بر کارکرد‌‌های مهم مدیریت و سازمان در حال بررسی است. هدف این تحقیق، بررسی تأثیر این متغیر مهم بر رضایت مشتریان با لحاظ نقش تعدیل‌‌کننده رفتار شهروندی سازمانی است. پژوهش از نظر هدف، کاربردی و از نظر گردآوری داده‌‌ها از نوع تحقیقات توصیفی/ همبستگی است. برای گردآوری داده‌‌ها، از پرسشنامه‌‌های استاندارد استفاده شده است. جامعه آماری پژوهش را اعضای هیئت علمی، کارکنان و دانشجویان تحصیلات تکمیلی در سطح 27 دانشکده از دانشگاه‌‌های تبریز، صنعتی سهند و هنر اسلامی تبریز تشکیل می‌‌دهند. با استفاده از فرمول کوکران، در سطح اطمینان 95 درصد، نمونه آماری برای اعضای هیئت‌‌علمی و کارکنان 289 نفر و برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی 359 نفر مشخص و به‌‌روش طبقه‌‌ای - تصادفی گردآوری شد. نتایج به‌‌دست آمده از تجزیه و تحلیل رگرسیون گام‌‌به‌‌گام، بیانگر رابطه معنی‌‌دار معنویت محیط کاری و رضایت مشتریان به‌‌طور مستقل و عدم تأیید نقش تعدیل‌‌گری رفتار شهروندی سازمانی است. همچنین نتایج ضریب همبستگی اسپیرمن نشان داد معنویت، در سطوح فردی (کار بامعنا) و سازمانی (همسویی ارزش‌‌ها) با رفتار شهروندی سازمانی و رضایت مشتریان رابطه مثبت و معنی‌‌دار دارد؛ اما در سطح گروهی (احساس همبستگی) با رفتار شهروندی سازمانی و رضایت مشتریان رابطه معنی‌‌داری ندارد.
    کلید واژگان
    معنویت محیط کاری
    رفتار شهروندی سازمانی
    رضایت مشتری

    شماره نشریه
    26
    تاریخ نشر
    2014-08-23
    1393-06-01
    ناشر
    دبیرخانه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی
    سازمان پدید آورنده
    دانشیار دانشکده اقتصاد، مدیریت و بازرگانی دانشگاه تبریز
    کارشناسی‌ارشد مدیریت اجرایی دانشگاه تبریز

    شاپا
    2008-3696
    URI
    http://www.jsfc.ir/article_15130.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/63352

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب