• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات انگلیسی
    • Teaching English Language
    • Volume 1, Issue 1
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات انگلیسی
    • Teaching English Language
    • Volume 1, Issue 1
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    University Students’ Test-taking Strategies and Their Language Proficiency

    (ندگان)پدیدآور
    پدیدآور نامشخص
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    117.7کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    Original Article
    زبان مدرک
    English
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    Test-taking strategies are of two kinds: general and specific. General strategies are applicable to any test while specific ones can be employed by test-takers in special kinds of tests. Specific cognitive test-taking strategies, in turn, are divided into various types: structure, vocabulary, and reading comprehension. Based on their level of language proficiency, test-takers may show various degrees of tendency in making use of these strategies. The present study is an attempt to investigate whether there is any significant relationship between the subjects' proficiency level and their tendency in using various types of strategies while taking a test of language proficiency.
    کلید واژگان
    test-taking strategies
    language proficiency
    test-wiseness
    multiple-choice tests
    test performance
    test score

    شماره نشریه
    1
    تاریخ نشر
    2006-01-01
    1384-10-11
    ناشر
    Teaching English Language and Literature Society of Iran (TELLSI)
    انجمن آموزش زبان و ادبیات انگلیسی ایران (تلسی)

    شاپا
    2538-5488
    2538-547X
    URI
    http://www.teljournal.org/article_113041.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/53069

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب