• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات انگلیسی
    • Teaching English Language
    • Volume 1, Issue 1
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات انگلیسی
    • Teaching English Language
    • Volume 1, Issue 1
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Cross-Linguistic Influences in Multi-Lingual Educational Systems: The Case of English Prepositions for Turkish-Persian Bilinguals

    (ندگان)پدیدآور
    پدیدآور نامشخص
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    121.2کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    Original Article
    زبان مدرک
    English
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    On the continuum of approaches to Teaching English as a Foreign Language, the Iranian educational system falls in the Grammar Translation extreme of the continuum rather than the Communicative extreme. Thinking in the first language forms the building blocks of language learning in Grammar Translation Method, mainly through bi-directional translation from and to the first language. Among the many questions in such educational systems is how the knowledge of the previous languages affects the subsequent languages. The question becomes more influential when the first two languages fall into different morphological and syntactic categories. This study is going to see how the Turkish- Persian bilinguals engaged in the Iranian educational system learn English. Since one difference between Persian and Turkish lies in the position of prepositions, the main focus of this study is on this aspect of learning. The hypothesis of the study is that the mother tongue (L1) is more influential in learning the subsequent languages.  
    کلید واژگان
    first language, second language, third language
    Iranian system of education
    coefficient of correlation, coefficient of determination
    Turkish
    Persian

    شماره نشریه
    1
    تاریخ نشر
    2006-01-01
    1384-10-11
    ناشر
    Teaching English Language and Literature Society of Iran (TELLSI)
    انجمن آموزش زبان و ادبیات انگلیسی ایران (تلسی)

    شاپا
    2538-5488
    2538-547X
    URI
    http://www.teljournal.org/article_113028.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/53065

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب