• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • تفکر وکودک
    • دوره 11, شماره 1
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • تفکر وکودک
    • دوره 11, شماره 1
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    مداخلات به هنگام آموزش اجتماعی-هیجانی در کودکان دبستانی: مطالعه مروری نظامند

    (ندگان)پدیدآور
    نعمتی, شهروزباردل, محمّد
    Thumbnail
    نوع مدرک
    Text
    علمی-مروری
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    هدف مطالعه حاضر بررسی مروری نظامند مداخلات به هنگام آموزش مهارت‌های اجتماعی هیجانی در کودکان دبستانی بود. در پژوهش حاضر از طریق پژوهش مروری نظامند و جستجوی کلیدواژه­های تخصصی در ارتباط با آموزش مهارت‌های هیجانی-اجتماعی در کودکان دبستانی در پایگاه­های اطلاعاتی تخصصی ایران و جهان‌بین شامل ) Pupmed, Springer, ProQuest, Scopus, Elsevier, Science direct, Google Scholar, Magiran)سال‌های 2019-2007 و سال‌های 1395-1390یافته­ها و داده های موردنظر برای دستیابی به هدف پژوهش حاضر مورد بررسی قرار گرفت. داده ها با استفاده از روش پریسما مورد تحلیل قرار گرفت. از 18 پژوهش انجام‌شده، بیشتر پژوهش‌ها (14 پژوهش) بر روی آزمودنی‌های دارای کودکان عادی دبستانی از سن 10 تا 11 و در پایه 5-4 انجام‌شده است. اغلب پژوهش‌های انجام‌شده از نوع مطالعات آزمایشی می‌باشند (با فراوانی 16 پژوهش). نتایج مداخلات به هنگام آموزش مهارت‌های اجتماعی-هیجانی در کودکان دبستانی در مؤلفه‌های کنترل خود، خودآگاهی، آگاهی اجتماعی، روابط اجتماعی، تصمیم‌گیری مسئولانه و خودتنظیمی برابر با 6،10،15،13،13،17 مطالعه مورد ارزیابی قرارگرفته است. نتایج این پژوهش‌ها نشان می دهد در بهبود شایستگی‌های آموزش اجتماعی-هیجانی ( کنترل خود، خودآگاهی و خودتنظیمی)  و عدم تأثیرگذاری در مؤلفه‌های شایستگی‌های اجتماعی( آگاهی اجتماعی، روابط اجتماعی و تصمیم‌گیری مسئولانه پذیر) نمایان است.
    کلید واژگان
    مهارت‌های اجتماعی-هیجانی
    کودکان دبستان
    مطالعه مروری نظامند
    الگوی پریسما

    شماره نشریه
    1
    تاریخ نشر
    2020-08-22
    1399-06-01
    ناشر
    پژوهشگاه علوم انسانی ومطالعات فرهنگی
    IHCS
    سازمان پدید آورنده
    دانشیار روانشناسی و آموزش کودکان استثنایی گروه روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه تبریز، ایران(
    دانشجوی دکتری روانشناسی تربیتی ، دانشگاه تبریز.ایران

    شاپا
    2383-0700
    2383-0719
    URI
    http://fabak.ihcs.ac.ir/article_5700.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/480774

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب