| dc.contributor.author | فروتن, مسعود | fa_IR |
| dc.contributor.author | رجائی پور, سعید | fa_IR |
| dc.contributor.author | سیادت, سید علی | fa_IR |
| dc.contributor.author | نصراصفهانی, احمدرضا | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-08-20T20:42:13Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-11-10T20:42:13Z | |
| dc.date.available | 1399-08-20T20:42:13Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-11-10T20:42:13Z | |
| dc.date.issued | 2020-09-22 | en_US |
| dc.date.issued | 1399-07-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2018-02-19 | en_US |
| dc.date.submitted | 1396-11-30 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | فروتن, مسعود, رجائی پور, سعید, سیادت, سید علی, نصراصفهانی, احمدرضا. (1399). شناسایی و تدوین ملاک های انتصاب مدیران آموزشی. مدیریت مدرسه, 8(3), 180-199. | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2538-4724 | |
| dc.identifier.issn | 2538-4732 | |
| dc.identifier.uri | http://jsa.uok.ac.ir/article_60993.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/475803 | |
| dc.description.abstract | این پژوهش با هدف شناسایی و تدوین ملاک های انتصاب مدیران و معاونان نواحی و مناطق آموزش و پرورش ، با روش کیفی از نوع اکتشافــی انجام شد . با تعداد چهارده نفر با شیوه زنجیره ای متخصصـان (گلوله برفی) از بین صاحبنظران و مدیران ارشد سازمان آموزش و پرورش تا رسیدن به اشباع نظری مصاحبه شد. داده ها با استفاده از مصاحبه نیمه ساختار یافته گردآوری شد.روایی مصاحبه ها بوسیله پرسش از همکار و بررسی توسط متخصصین تأیید شد و پایایی کد گذاری های انجام شده نیز با استفاده از دو شاخص ثبات و تکرار پذیری بررسی شد . از نرم افزار MAXQDA و تکنیک تحلیل محتوای استقرایی برای تحلیل داده ها استفاده شد . نتایـــج نشان داد که ملاک های انتصاب مدیران و معاونان نواحـــی و مناطق را می توان به سه دسته فردی ( شخصی – شخصیتی ) ، مدیریتی ( فنی– انسانی – ادراکی – رهبری ) ، سازمانی ( آئین نامه ها و قوانین ، فرایند انتصاب ) دسته بندی کرد . برای شایسته گزینی در مدیریت آموزش و پرورش باید با استفاده از خرد جمعی ، سیاسی عمل نکردن و جلوگیری از دخالت های نهادهای بیرون سازمان،زمینه را برای شایسته ترین افراد جهت تصدی مدیریت نواحی و مناطق آموزش و پرورش فراهم آورد . | fa_IR |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه کردستان | fa_IR |
| dc.publisher | University of Kordestan | en_US |
| dc.relation.ispartof | مدیریت مدرسه | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Jsa | en_US |
| dc.subject | انتصاب مدیران | fa_IR |
| dc.subject | مدیران نواحی آموزش و پرورش | fa_IR |
| dc.subject | شایستگی های مدیران | fa_IR |
| dc.subject | مهارت های مدیریتی | fa_IR |
| dc.title | شناسایی و تدوین ملاک های انتصاب مدیران آموزشی | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | علمی-پژوهشی (ترکیبی/ آمیخته) | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی . دانشگاه اصفهان . ایران | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی . دانشگاه اصفهان . ایران | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه اصفهان، اصفهان، ایران | fa_IR |
| dc.contributor.department | استاد دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه اصفهان | fa_IR |
| dc.citation.volume | 8 | |
| dc.citation.issue | 3 | |
| dc.citation.spage | 180 | |
| dc.citation.epage | 199 | |