نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorفروتن, مسعودfa_IR
dc.contributor.authorرجائی پور, سعیدfa_IR
dc.contributor.authorسیادت, سید علیfa_IR
dc.contributor.authorنصراصفهانی, احمدرضاfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-20T20:42:13Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-10T20:42:13Z
dc.date.available1399-08-20T20:42:13Zfa_IR
dc.date.available2020-11-10T20:42:13Z
dc.date.issued2020-09-22en_US
dc.date.issued1399-07-01fa_IR
dc.date.submitted2018-02-19en_US
dc.date.submitted1396-11-30fa_IR
dc.identifier.citationفروتن, مسعود, رجائی پور, سعید, سیادت, سید علی, نصراصفهانی, احمدرضا. (1399). شناسایی و تدوین ملاک های انتصاب مدیران آموزشی. مدیریت مدرسه, 8(3), 180-199.fa_IR
dc.identifier.issn2538-4724
dc.identifier.issn2538-4732
dc.identifier.urihttp://jsa.uok.ac.ir/article_60993.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/475803
dc.description.abstractاین پژوهش با هدف شناسایی و تدوین ملاک های انتصاب مدیران و معاونان نواحی و مناطق آموزش و پرورش ، با روش کیفی از نوع اکتشافــی انجام شد . با تعداد چهارده نفر با شیوه زنجیره ای متخصصـان (گلوله برفی) از بین صاحبنظران و مدیران ارشد سازمان آموزش و پرورش تا رسیدن به اشباع نظری مصاحبه شد. داده ها با استفاده از مصاحبه نیمه ساختار یافته گردآوری شد.روایی مصاحبه ها بوسیله پرسش از همکار و بررسی توسط متخصصین تأیید شد و پایایی کد گذاری های انجام شده نیز با استفاده از دو شاخص ثبات و تکرار پذیری بررسی شد . از نرم افزار MAXQDA و تکنیک تحلیل محتوای استقرایی برای تحلیل داده ها استفاده شد . نتایـــج نشان داد که ملاک های انتصاب مدیران و معاونان نواحـــی و مناطق را می توان به سه دسته فردی ( شخصی – شخصیتی ) ، مدیریتی ( فنی– انسانی – ادراکی – رهبری ) ، سازمانی ( آئین نامه ها و قوانین ، فرایند انتصاب ) دسته بندی کرد . برای شایسته گزینی در مدیریت آموزش و پرورش باید با استفاده از خرد جمعی ، سیاسی عمل نکردن و جلوگیری از دخالت های نهادهای بیرون سازمان،زمینه را برای شایسته ترین افراد جهت تصدی مدیریت نواحی و مناطق آموزش و پرورش فراهم آورد .fa_IR
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه کردستانfa_IR
dc.publisherUniversity of Kordestanen_US
dc.relation.ispartofمدیریت مدرسهfa_IR
dc.relation.ispartofJsaen_US
dc.subjectانتصاب مدیرانfa_IR
dc.subjectمدیران نواحی آموزش و پرورشfa_IR
dc.subjectشایستگی های مدیرانfa_IR
dc.subjectمهارت های مدیریتیfa_IR
dc.titleشناسایی و تدوین ملاک های انتصاب مدیران آموزشیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeعلمی-پژوهشی (ترکیبی/ آمیخته)fa_IR
dc.contributor.departmentدانشکده علوم تربیتی و روانشناسی . دانشگاه اصفهان . ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشکده علوم تربیتی و روانشناسی . دانشگاه اصفهان . ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه اصفهان، اصفهان، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستاد دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه اصفهانfa_IR
dc.citation.volume8
dc.citation.issue3
dc.citation.spage180
dc.citation.epage199


فایل‌های این مورد

فایل‌هااندازهقالبمشاهده

فایلی با این مورد مرتبط نشده است.

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد