نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorآزاده فر, محمدرضاfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-01T23:58:58Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-10-22T23:58:58Z
dc.date.available1399-08-01T23:58:58Zfa_IR
dc.date.available2020-10-22T23:58:58Z
dc.date.issued2011-08-23en_US
dc.date.issued1390-06-01fa_IR
dc.date.submitted2011-02-07en_US
dc.date.submitted1389-11-18fa_IR
dc.identifier.citationآزاده فر, محمدرضا. (1390). تفوق بستر اجتماعی بر مکتب آموزشی، در درک و دریافت موسیقی (مطالعه موردی: نوازندگان سازهای غربی ساکن در ایران). نامه هنرهای نمایشی و موسیقی, 1(2), 135-125. doi: 10.30480/dam.2011.32fa_IR
dc.identifier.issn2008-2649
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.30480/dam.2011.32
dc.identifier.urihttp://dam.journal.art.ac.ir/article_32.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/470119
dc.description.abstractچکیده مطالعه حاضر از راهکاری بی نرشت های در «قوم  موسیق یشناسی » و «روا نشناسی موسیقی » برای دستیابی به اهداف تع یین شده استفاده م یکند. برای این منظور، اصول تئور کی موسیقی پرورشی‌افته در ایران برای بررسی نوازندگان سازهای غربی که در ایران زندگی میک‌نند مورد استفاده قرار می گیرد تا مشخص شود که چگونه تنفس در فرهنگ ایرانی، در شکل گیری ادراک آنها از موسیقی تأثیر نهاده است. بدین منظور دیدگاه دو گروه از نوازندگان ساکن در ایران به تعداد 70 نفر، شامل نوازندگان سازهای غربی و نوازندگان سازهای ایرانی، در دو زمینة اصلی «ذائقه موسیقایی » و «تشخیص موسیقایی » مورد پژوهش قرار گرفتند. مواد صوتی مورد استفاده در این پروژه شامل سه قطعه موسیقی مرکب از کی قطعه از اروپای غربی، کی قطعه از اروپای شرقی و کی قطعة ایرانی است. تجزیه و تحلیل و مقایسة پاسخ های نوازندگان سازهای ایرانی با آنانی که سازهای غربی م ینوازند، مشخص کرد که تشابهات دیدگاه های دو گروه بسیار فراتر از افتراقات آنهاست. از آنجا که نوازندگان سازهای غربی شرکتک‌ننده در این پژوهش، همگی در نظام آموزشی موسیقی کاملاً غربی پرورش یافت هاند، می توان نتیجه گرفت که فاکتورهای فرهنگی  اجتماعی استیلا و نفوذ بیشتری بر درک و دریافت آنان از مکتب آموزشی ایران دارند؛ ولو سالیان متمادی تحت آموزش آن مکتب قرار گرفته باشند.fa_IR
dc.format.extent1368
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه هنرfa_IR
dc.relation.ispartofنامه هنرهای نمایشی و موسیقیfa_IR
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.30480/dam.2011.32
dc.subjectدرک و دریافت موسیقیfa_IR
dc.subjectمطالعات بی نرشته ای موسیقیfa_IR
dc.subjectجامع هشناسی موسیقیfa_IR
dc.subjectموسیقی در بستر فرهنگیfa_IR
dc.subjectنوازندگی موسیقی غربی در ایرانfa_IR
dc.titleتفوق بستر اجتماعی بر مکتب آموزشی، در درک و دریافت موسیقی (مطالعه موردی: نوازندگان سازهای غربی ساکن در ایران)fa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار گروه موسیقی، دانشگاه هنر، استان تهران، شهر تهرانfa_IR
dc.citation.volume1
dc.citation.issue2
dc.citation.spage135
dc.citation.epage125


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد