مرور دوره 11, شماره 21 بر اساس تاریخ انتشار
در حال نمایش موارد 1 - 5 از 5
- 
واکاوی نسبت میان چهره و اخلاق در سینما در چارچوب آرای امانوئل لویناس مطالعۀ موردی: دو فیلم کلوزآپ و جدایی نادر از سیمین (دانشگاه هنر, 2020-08-22)پژوهش حاضر کوششی برای واکاوی ایدۀ «چهره» به عنوان یکی از امکانات مناسب برای ارزیابی اخلاق در سینمای اجتماعی ایران است. چهره در آرای امانوئل لویناس، عرصهای برای حضور ناگهانی دیگری بر سوژه است. از این رو نسبتی که تصویر با ...
 
- 
راهبردهای زبانی در بازنمایی خشونت در ژانر درام اجتماعی فیلمهای فارسی: رویکرد تحلیل گفتمان انتقادی (تحلیل موردی 3 فیلم سینمایی) (دانشگاه هنر, 2020-08-22)خشونت زبانی نوعی رفتار زبانی و گونهای اجتماعی است که همانند سایر گونههای اجتماعی متضمن دامنهای از ساختارهای اجتماعی، الگوهای موقعیتی و رمزگان زبانی است که در نظام فرهنگی یک جامعه تجلی مییابد. این ساختارها و الگوها و ...
 
- 
ساز و کار نظریۀ پنجرههای کانونیشدگیِ منفرد یان در شکلگیری روایتهای تازه از متون نئوکلاسیک (مورد مطالعاتی: نمایشنامۀ روزنکرانتز و گیلدنسترن مردهاند اثر تام استوپارد) (دانشگاه هنر, 2020-08-22)روایتشناسی یکی از شاخههای نشانهشناسی است و همواره مورد توجه نظریهپردازان نقد ادبی بوده. «منفرد یان» از جمله نظریهپردازانی است که نظریۀ «پنجرههای کانونیشدگی» را در تکمیل نظری کانونیشدگی ژرار ژنت ارائه کرد. ...
 
- 
مالکیت مشاع هنرهای نمایشی( عروسک) (دانشگاه هنر, 2020-08-22)عروسک در هنرهای نمایشی از مصادیق طرحهای صنعتی و زیر مجموعۀ مالکیت صنعتی است و حمایت از پدیدآورندۀ آن از این طریق صورت میپذیرد؛ و همچنین جزء آثار مشترک محسوب میگردد چرا که اجزای بهوجودآورندۀ اثر اگرچه به طور متمایز و ...
 
- 
نقش دکوپاژ در سوگیری و قضاوت اخلاقی مخاطب با مطالعۀ دو فیلم آژانس شیشهای و جدایی نادر از سیمین (دانشگاه هنر, 2020-08-22)دکوپاژ یکی از مهمترین عناصری است که هر فیلمساز برای کارگردانی فیلم خود در اختیار دارد. پژوهشگران سینمایی در اغلب موارد صرفاً از منظری تکنیکی به دکوپاژ نگریستهاند و همین نکته سبب شده تا ظرفیتهای دکوپاژ در خلق معنا و ...
 



