نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorمرزبان, شیرمرادfa_IR
dc.contributor.authorمحقق هرچقان, معصومهfa_IR
dc.contributor.authorاکبری, مرتضیfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-01T21:31:25Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-10-22T21:31:26Z
dc.date.available1399-08-01T21:31:25Zfa_IR
dc.date.available2020-10-22T21:31:26Z
dc.date.issued2016-02-20en_US
dc.date.issued1394-12-01fa_IR
dc.date.submitted2014-09-03en_US
dc.date.submitted1393-06-12fa_IR
dc.identifier.citationمرزبان, شیرمراد, محقق هرچقان, معصومه, اکبری, مرتضی. (1394). تأثیر رهبری معنوی بر کارآفرینی سازمانی بین کارکنان دانشگاه تهران. فصلنامه علمی پژوهشی توسعه کارآفرینی, 8(4), 709-727. doi: 10.22059/jed.2016.58803fa_IR
dc.identifier.issn2008-2266
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22059/jed.2016.58803
dc.identifier.urihttps://jed.ut.ac.ir/article_58803.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/463675
dc.description.abstractبا ورود معنویت و خدا به عرصة سازمان و مدیریت، به‌عنوان چالش قرن 21، مدیران و رهبران سازمان‌ها به‌ویژه نهادهای آموزشی باید با این پدیدة نوپا مواجه شوند. تحقیق حاضر به‌منظور بررسی تأثیر رهبری معنوی بر کارآفرینی سازمانی کارکنان دانشگاه تهران انجام گرفت. جامعة آماری پژوهش تمام کارکنان (رسمی، پیمانی و قراردادی) دانشگاه تهران بودند که با استفاده از روش نمونه‌گیری تصادفی ساده و با استفاده از فرمول کوکران 268 نفر انتخاب شدند. ابزار جمع‌آوری داده‌ها پرسشنامة الکترونیکی استاندارد بود و شامل سه بخش فردی ویژگی‌های کارکنان، رهبری معنوی و کارآفرینی سازمانی می‌شد که از روایی محتوا و برای ارزیابی پایایی آن از ضریب آلفای کرونباخ استفاده شد. برای تجزیه و تحلیل اطلاعات از آماره‌های توصیفی و استنباطی مانند تحلیل همبستگی و مدل معادلات ساختاری استفاده شده است. تحلیل داده‌ها با استفاده از نرم‌افزار SPSS و Lisrel انجام گرفت. نتایج تحقیق نشان داد رهبری معنوی بر کارآفرینی سازمانی تأثیر مثبت و معنی‌داری دارد؛ به‌عبارت دیگر، هرچه میزان رهبری معنوی بالاتر بود، میزان کارآفرینی سازمانی افزایش می‌یافت.fa_IR
dc.format.extent810
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشکده کارآفرینیfa_IR
dc.publisherFaculty of Entrepreneurship, University of Tehranen_US
dc.relation.ispartofفصلنامه علمی پژوهشی توسعه کارآفرینیfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Entrepreneurship Developmenten_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22059/jed.2016.58803
dc.subjectرهبریfa_IR
dc.subjectرهبری معنویfa_IR
dc.subjectکارآفرینی سازمانی دانشگاه تهرانfa_IR
dc.subjectمعنویتfa_IR
dc.titleتأثیر رهبری معنوی بر کارآفرینی سازمانی بین کارکنان دانشگاه تهرانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشی - کمیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه تهرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی کارشناسی ارشد کارآفرینی سازمانی دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهرانfa_IR
dc.citation.volume8
dc.citation.issue4
dc.citation.spage709
dc.citation.epage727


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد