شناسایی و تحلیل راهبرد های کارآفرینانه در صنایع غذایی منتخب
(ندگان)پدیدآور
اسدی سی سخت, کیهانطالبی, کامبیزحسینی, سید رسولنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی - کمی
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف پژوهش حاضر شناسایی و تحلیل راهبردهای کارآفرینانه در صنایع غذایی منتخب است. با توجه به خلأ پژوهشی در زمینة راهبردهای کارآفرینانه در صنایع غذایی، پژوهشی کیفی با درنظرگرفتن رویکرد منبعمحور و با استفاده از مدل مزیت رقابتی پتراف تعریف و اجرا شد. جامعة آماری شامل پانزده نفر از کارآفرینان حوزة صنایع غذایی، روش نمونهگیری گلوله برفی و روش جمعآوری دادهها مصاحبة نیمهساختاریافته بوده است. برای تحلیل دادههای حاصل از مصاحبة نیمهساختاریافته با کارآفرینان، از روش کدگذاری باز، محوری و انتخابی استفاده شده است. نتیجة تحقیق شناسایی هشت راهبرد کارآفرینانهای است که صنایع غذایی برای ایجاد مزیت رقابتی بهکار میگیرند. این راهبردها عبارتاند از: راهبرد اتحاد، راهبرد توسعة فرانشیز، راهبرد تقلید خلاق، راهبرد نوآوری باز، راهبرد تملک، راهبرد تمرکز، راهبرد رشد از مقیاس کوچک و راهبرد بهکارگیری توانمندیهای سنتی و بومی.
کلید واژگان
تئوری منبعمحورراهبرد کارآفرینانه
صنایع غذایی
مزیت رقابتی
شماره نشریه
4تاریخ نشر
2016-02-201394-12-01
ناشر
دانشکده کارآفرینیFaculty of Entrepreneurship, University of Tehran
سازمان پدید آورنده
کارشناس ارشد دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهراندانشیار دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران
استادیار دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران




