پیامدهای مثبت راه ابتکاری احساس در رفتار بازاریابی کارآفرینانه (مورد مطالعه: کارآفرینان نوپای کسبوکارهای نانو و بایو فناوری)
(ندگان)پدیدآور
نوری, پوریاایمانی پور, نرگسزالی, محمد رضانوع مدرک
Textمقالات پژوهشی- کیفی
زبان مدرک
فارسیچکیده
کارآفرینان در بسیاری از تصمیمات کسب و کاری خود از راه های ابتکاری تصمیمگیری استفاده میکنند. یکی از مهم ترین راه های ابتکاری تصمیمگیری کارآفرینان راه ابتکاری احساس است که اهمیت فراوانی در تصمیمات آنها دارد. همچنین، رفتار بازاریابی کارآفرینانه یکی از مهمترین ویژگیهای کارآفرینان است که تحت تأثیر ذهنیت، تصمیمگیری و نیز تفکر کارآفرینانه قرار دارد. پژوهش حاضر با هدف شناسایی مهمترین پیامدهای مثبت راه ابتکاری احساس در رفتار بازاریابی کارآفرینانه انجام شده است. جامعه آماری این پژوهش را کارآفرینان نوپای دانشبنیان استان تهران تشکیل میدهند. روش تحقیق پژوهش حاضر کیفی اکتشافی بوده و دادههای پژوهش از روش تحلیل محتوای کیفی تجزیه و تحلیل شدهاند. بر اساس یافتههای پژوهش حاضر که حاصل تحلیل داده های حاصل از مصاحبه با ۲۰ کارآفرین است، افزایش سرعت در تصمیمگیری، افزایش میل به ریسکپذیری، بقا در بازار و نیز افزایش گرایش به نوآوری از مهمترین پیامدهای مثبت راه ابتکاری احساس در رفتار بازاریابی کارآفرینانه هستند.
کلید واژگان
استان تهرانراه ابتکاری احساس
رفتار بازاریابی کارآفرینانه
کارآفرین
بازار و بازاریابی در کارآفرینی
تصمیم گیری کارآفرینانه
شماره نشریه
3تاریخ نشر
2016-11-211395-09-01
ناشر
دانشکده کارآفرینیFaculty of Entrepreneurship, University of Tehran
سازمان پدید آورنده
داشجوی دکترای کارآفرینی دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهراندانشیار دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران
دانشیار دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران




