تأثیر آمیختۀ بازاریابی داخلی بر گرایش کارآفرینانۀ باشگاههای فرهنگی-ورزشی: نقش میانجی فرهنگ نوآوری و قابلیتهای مدیریت دانش
(ندگان)پدیدآور
نائیجی, محمدجوادپناهی فر, فرهاداسفندیاری, زینبنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی - کمی
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف این پژوهش، بررسی تأثیر آمیختۀ بازاریابی بر گرایش کارآفرینانه، از طریق نقش میانجی فرهنگ نوآوری و قابلیتهای مدیریت دانش در باشگاههای فرهنگی-ورزشی است. این پژوهش بهلحاظ هدف کاربردی و از نظر نحوۀ گردآوری دادهها، توصیفی از نوع همبستگی است. جامعۀ آماری پژوهش شامل باشگاههای فرهنگی-ورزشی در استانهای تهران و اصفهان است که به روش نمونهگیری تصادفی ساده انتخاب شدند. نمونۀ تحقیق شامل 87 باشگاه فرهنگی-ورزشی در سطح استانهای تهران و اصفهان است. برای گردآوری دادهها، 174 پرسشنامه از مدیران و کارمندان این باشگاهها دریافت شد. ابزار اصلی گردآوری دادهها، پرسشنامههای استاندارد است که روایی و پایایی آنها برای تمامی سازهها قابلقبول است. برای بررسی تأثیر متغیرها بر یکدیگر، مدلسازی معادلات ساختاری با استفاده از حداقل مربعات جزئی انجام گرفت. یافتهها بیانگر آن است که گرایش کارآفرینانه، از ابعاد مختلف بازاریابی داخلی شامل پاداش راهبردی، آموزش و توسعه، ارتباطات داخلی و رهبری عالی تأثیر میپذیرد. همچنین یافتهها، نقش میانجی فرهنگ نوآوری و قابلیتهای مدیریت دانش را در رابطۀ آمیختۀ بازاریابی داخلی و گرایش کارآفرینانه تأیید میکنند
کلید واژگان
بازاریابی داخلیباشگاههای فرهنگی-ورزشی
فرهنگ نوآوری
گرایش کارآفرینانه
منابع انسانی
بازار و بازاریابی در کارآفرینی
شماره نشریه
2تاریخ نشر
2017-08-231396-06-01
ناشر
دانشکده کارآفرینیFaculty of Entrepreneurship, University of Tehran
سازمان پدید آورنده
گروه کسب و کار/دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه شهید بهشتیاستادیار دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه شهید بهشتی
کارشناسی ارشد کارآفرینی دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه شهیدبهشتی




