رابطه شبکه های اجتماعی بر عملکرد کسب و کارهای زنان با نقش میانجی هوشیاری کارآفرینانه و تبعیض جنسیتی
(ندگان)پدیدآور
گلرد, پروانهحسینی, مریمعسگری, الههنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی - کمی
زبان مدرک
فارسیچکیده
چکیده پژوهش حاضر که از لحاظ هدف، کاربردی و از نظر روش جمعآوری دادهها از نوع توصیفی- پیمایشی است به بررسی رابطه شبکههای اجتماعی بر عملکرد کسبوکارهای زنان با نقش میانجی هوشیاری کارآفرینانه و تبعیض جنسیتی پرداخته است. جامعه آماری پژوهش دربرگیرنده 148 نفر از زنان صاحب کسب وکار در سیزدهمین همایش توسعه کارآفرینی زنان ایرانی بودند که با استفاده از فرمول کوکران و روش نمونهگیری تصادفی ساده 106 نفر حجم نمونه درنظر گرفته شده است. دادههای لازم از طریق پرسشنامه جمعآوری شده است. تجزیه و تحلیل اطلاعات با استفاده از روش مدلسازی معادلات ساختاری به روش حداقل مربعات جزئی استفاده شد که به این منظور نرمافزاری آماری PLS Smart بکار گرفته شده. نتایج پژوهش بیانگر رابطه معناداری بین شبکههای اجتماعی بر عملکرد کسبوکارهای زنان با نقش میانجی هوشیاری کارآفرینانه و تبعیض جنسیتی میباشد. همچنین شبکه اجتماعی و تبعیض جنسیتی و هوشیاری کارآفرینانه بر عملکرد کسبوکارهای زنان رابطه معناداری دارد. با توجه به رابطه شبکههای اجتماعی بر عملکرد کسبوکارهای زنان میتوان بیان کرد که ارتباطات گسترده و موثر زنان از طریق شبکههای اجتماعی میتواند به عملکرد بهتر آنها در زمینه کسب وکار منجر شود.
کلید واژگان
شبکه های اجتماعیعملکرد کسب و کارهای زنان
هوشیاری کارآفرینانه
تبعیض جنسیتی
کارآفرینی زنان
شماره نشریه
2تاریخ نشر
2017-08-231396-06-01
ناشر
دانشکده کارآفرینیFaculty of Entrepreneurship, University of Tehran
سازمان پدید آورنده
دانشیار گروه مدیریت دولتی، دانشکده مدیریت، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تهران جنوبکارشناس ارشد مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب،
کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب،




