• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه علمی پژوهشی توسعه کارآفرینی
    • دوره 10, شماره 2
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه علمی پژوهشی توسعه کارآفرینی
    • دوره 10, شماره 2
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    طراحی برنامه مرشدی در کسب و کار: انتخاب متربی شایسته

    (ندگان)پدیدآور
    عزیزی, محمدآقایی پور, عاطفه
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    644.2کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقالات پژوهشی- کیفی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    راه‌اندازی و مدیریت کسب‌و‌کار جدید نیازمند شناخت و توسعه شایستگی‌ها و مهارت‌های خود، بازار و مشتریان است. برنامه‌مرشدی‌کسب‌و‌کار در راستای توسعه شایستگی‌های کارآفرینان است. در این برنامه انتخاب متربی شایسته نقش اصلی و محوری را در موفقیت برنامه مرشدی دارد، لذا هدف پژوهش حاضر شناسایی شایستگی‌های مورد نیاز متربی کسب‌و‌کار است. جامعه آماری مرشدهای مجرب در شتابدهندها هستند. پژوهش حاضر به لحاظ هدف کاربردی، از نظر گردآوری داده‌ها کیفی و از مصاحبه نیمه ساختار یافته به احصای شایستگی‌های متربی پرداخته است. روش نمونه‌گیری هدفمند و ملاک تعیین حجم نمونه، اشباع نظری است که درنمونه دهم اشباع نظری حاصل شد. برای تحلیل داده‌ها ازکد‌گذاری باز و محوری استفاده شد. نتایج پژوهش بعد شایستگی‌های حرفه‌ای شامل سه مقوله تیم‌سازی، ایده و محصول و شناخت بازار را به چارچوب کلاتربک اضافه کرده است. برای تیم‌سازی 7 مولفه، ایده‌ و محصول 5 مولفه و شناخت‌بازار 6 مولفه شناسایی شد. دو مقوله جدید شامل ویژگی‌های کارآفرینانه و آمادگی به بعد شایستگی‌های شروع رابطه اضافه شد. در مجموع 4 بعد ‌و 16 مقوله‌ جدید به شایستگی های مورد نیاز متربیان کسب و کار اضافه شده‌است.
    کلید واژگان
    شایستگی
    متربی
    کسب‌و‌کار
    مرشد
    منتی
    قابلیت/شخصیت/ شایستگی/مهارت کارآفرینان

    شماره نشریه
    2
    تاریخ نشر
    2017-08-23
    1396-06-01
    ناشر
    دانشکده کارآفرینی
    Faculty of Entrepreneurship, University of Tehran
    سازمان پدید آورنده
    استادیار دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران
    کارشناسی ارشد مدیریت کرآفرینی دانشگاه تهران

    شاپا
    2008-2266
    URI
    https://dx.doi.org/10.22059/jed.2017.229828.652167
    https://jed.ut.ac.ir/article_63402.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/463592

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب