طراحی الگوی برندسازی شهری برای توسعه کارآفرینی (مورد مطالعه: شهرستان گرمی)
(ندگان)پدیدآور
بهاری, نادرآقازاده, هاشمروشندل اربطانی, طاهرصدقی, شهرامنوع مدرک
Textمقالات پژوهشی- کیفی
زبان مدرک
فارسیچکیده
برند شهری، دارایی مهمی برای توسعه پایدار شهری بوده و وجه تمایز بین شهرهاست. برندسازی شهر، پدیده ای است که شهرها برای نیل به مزیت رقابتی پایدار در عصر جهانی شدن و بسترسازی برای کارآفرینی، بدان نیاز دارند. هدف اصلی این پژوهش، طراحی الگوی برندسازی شهری برای توسعه کارآفرینی در شهرستان گرمی میباشد. روش تحقیق برحسب هدف، بنیادی و برحسب گردآوری اطلاعات کیفی و با استفاده از روش نظریه داده بنیاد انجام شده است. در این پژوهش با استفاده از روش های نمونه گیری هدفمند و گلوله برفی، 21 نفر از اعضای هیأت علمی رشته های مدیریت شهری، مدیریت بازاریابی، مدیریت اجرایی، مدیریت دولتی و مدیریت فرهنگی و مدیران شهرداری و افراد دارای تجربه مدیریت شهری، مورد مصاحبه های عمیق قرار گرفتند و سپس دادههای حاصل از آنها از طریق کدگذاری باز، محوری و انتخابی، تجزیه و تحلیل شد. الگوی پارادایمی برندسازی از شرایط علی ، شرایط زمینهای، متغیرهای مداخله گر، راهبردها و پیامدهای برندسازی(توسعه کارآفرینی، توسعه سرمایه اجتماعی، جذب و توسعه سرمایه گذاری وگردشگری، و توسعه روستایی و کاهش مهاجرت) برای آن شهر، نتایج تحقیق محسوب می شوند.
کلید واژگان
بازاریابی مکانبرند سازی شهری
تئوری داده بنیاد
توسعه کارآفرینی
شهرستان گرمی
کارآفرینی و توسعه اقتصادی
شماره نشریه
2تاریخ نشر
2017-08-231396-06-01
ناشر
دانشکده کارآفرینیFaculty of Entrepreneurship, University of Tehran
سازمان پدید آورنده
دانشجوی دکتری پردیس ارس دانشگاه تهرانمدیر گروه مدیریت بازرگانی دانشکده مدیریت دانشگاه تهران
عضو هیأت علمی دانشکده مدیریت دانشگاه تهران
عضو هیآت علمی دانشکده مدیریت و اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی ایران




