• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه علمی پژوهشی توسعه کارآفرینی
    • دوره 9, شماره 2
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه علمی پژوهشی توسعه کارآفرینی
    • دوره 9, شماره 2
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    شناسایی و اولویت‌بندی عوامل مؤثر بر موفقیت نوآوری باز در شرکت‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات ‌(ICT)

    (ندگان)پدیدآور
    داودی, نازیاکبری, مرتضیپاداش, حمید
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    1.093 مگابایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی - کمی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    در شرکت‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات، به‌دلیل تغییرات پرشتاب فناوری و چرخة کوتاه عمر فناوری‌ها، نوآوری اهمیت شایان‌توجهی دارد. هدف از این پژوهش شناسایی و اولویت‌بندی عوامل مؤثر بر موفقیت نوآوری باز در شرکت‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات است. این پژوهش از نظر هدف کاربردی است و به‌صورت کمی و با استفاده از روش دلفی انجام گرفته است. پس از مطالعة متون متعدد، 11 عامل و 57 شاخص متناسب با شرایط این شرکت‌ها در کشور شناسایی شد. جامعة آماری/ پانل دلفی شامل 24 نفر از متخصصان فناوری اطلاعات و ارتباطات و نوآوری می‌شود که براساس تحصیلات و تجربیات شغلی و به ‌روش نمونه‌گیری هدفمند انتخاب شدند. جمع­آوری داده‌ها از طریق پیمایش پرسشنامه در قالب طیف پنج گزینه‌ای لیکرت و تحلیل داده‌ها براساس آزمون ناپارامتری W کندال مطابق با روش دلفی و با استفاده از نرم‌افزار تحلیل آماری SPSS18 انجام گرفت. عوامل و شاخص‌های مؤثر بر موفقیت نوآوری باز در این شرکت‌ها اولویت‌بندی شدند. این عوامل جست‌وجو و جذب دانش خارجی، مدیریت، چالش‌ها و رقابت‌های ایده، مشارکت مشتریان، بستر کاری مشارکتی، شبکه‌سازی و فرهنگ اشتراک دانش، همکاری، انتقال دانش و فناوری به خارج از شرکت، مشارکت کارکنان، ایجاد کسب‌وکار خطرپذیر و برون‌سپاری بودند. سپس مقدار ضریب تطابق کندال 719/0 به‌دست آمد که نشان‌دهندة توافق قوی بین اعضای پانل و شرط لازم برای خاتمة دورهای دلفی است.
    کلید واژگان
    نوآوری باز
    رویکردهای نوآوری باز
    موفقیت نوآوری باز
    شرکت‌های ICT
    روش دلفی
    نوآوری و خلاقیت

    شماره نشریه
    2
    تاریخ نشر
    2016-08-22
    1395-06-01
    ناشر
    دانشکده کارآفرینی
    Faculty of Entrepreneurship, University of Tehran
    سازمان پدید آورنده
    کارشناسی ارشد کارآفرینی دانشگاه آزاد اسلامی واحد الکترونیکی
    استادیار دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران
    استادیار دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران

    شاپا
    2008-2266
    URI
    https://dx.doi.org/10.22059/jed.2016.60134
    https://jed.ut.ac.ir/article_60134.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/463579

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب