علل شکست کارآفرینان در ایران
(ندگان)پدیدآور
آراستی, هراغلامی, منیرهنوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
با توجه به نقش کارآفرینی در رشد اقتصادی و اجتماعی کشورهای توسعه یافته، بررسی و تحلیل فرایند کارآفرینی با در نظر گرفتن شرایط اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور و نقد عوامل موفقیت و شکست، کمک شایانی به پیشبرد موفق کارآفرینی، ایجاد فرصتهای شغلی جدید و خروج از وضعیت اقتصادی تک محصولی در ایران خواهد کرد. این تحقیق به شناسایی عوامل شکست کارآفرینان در ایران و تعیین میزان اهمیت هر یک از این عوامل با مطالعهی موردی تعداد قابل قبولی از کارآفرینان ناموفق با ابزار پرسشنامه میپردازد. براساس نتایج بهدست آمده از این تحقیق عوامل اصلی شکست کارآفرینان در ایران شامل سه عامل خارجی جو اقتصادی نامناسب جامعه، قوانین و مقررات دولتی و تامین نامناسب منابع مالی از راه سرمایهگذاران و بانکها و سه عامل داخلی تغییر انگیزهها، خستگی و دلسردی از کار، ارزیابی غیرواقعی طرح و عضویت نداشتن در شبکهها و گروههای مرتبط با کسبوکار است.
کلید واژگان
ایرانشکست
عوامل
کارآفرینی
کسبوکار
شماره نشریه
2تاریخ نشر
2010-08-231389-06-01
ناشر
دانشکده کارآفرینیFaculty of Entrepreneurship, University of Tehran
سازمان پدید آورنده
استادیار دانشکده کارآفرینی، دانشگاه تهراندانشجوی کارشناسی ارشد، دانشگاه صنعتی شریف




